KURUMSAL Kurucumuz Eğitim Felsefesi Yönetim Kadrosu BUEK İş Ortaklığı İnsan Kaynakları EĞİTİM ÖĞRETİM Okul Öncesi İlkokul Ortaokul Lise OKULLARIMIZ YENİ KAMPÜSLER UĞURLU OLMAK Sorularla Uğur Okulları Uğur'da Sorumlu Üretim ve Tüketim Programı U Mag Newsletter Uğur Sınava Hazırlık Merkezi Eğitime Teknolojik Destek Uğur International U-Tigers Club U Store Duyurular ve Haberler Basın Odası Blog İnsan Kaynakları Bize Ulaşın Tanıtım Filmi

Okul Öncesi Eğitimle Hayat Boyu Başarı

08.10.2021 - Uğur Okulları

Okul öncesi eğitim alarak fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal olarak birinci sınıfa başlamaya hazır olan çocuklar eğitim hayatları boyunca daha başarılı oluyorlar.

Eğitim hayatının ilk basamağı olan okul öncesi eğitim, çocukların gelişim süreci açısından büyük önem taşıyor. Uzmanlar okul öncesi eğitimin temel amacının; çocuğun ilköğretime başlamadan önce, bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal bir bütün olarak gelişmesi için uygun bir ortamda uygun bir eğitimin verilmesi olarak tanımlıyor. Çocuklar okul öncesi eğitimi alarak; ilköğretimde başarılı olabilmesi için gerekli davranışları, okuma yazma öğrenmesine yardımcı olacak kavramları ve becerileri kazanıyor. Hayat başarısına etki edecek bu önemli dönemi gerekli tutum, davranış ve bilgileri doğru bir şekilde kazanarak geçiren çocuklar, ileri öğretim kademelerinde de daha başarılı olma şansına sahip oluyor. Bilimsel araştırmalara göre entelektüel açıdan da gelişen, fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal olarak birinci sınıfa başlamaya hazır olan çocuklar eğitim hayatları boyunca daha başarılı olurlar.

İlkokula hazırlıkta temel olan ‘görsel’, ‘işitsel’, ‘dikkat’ gibi becerilerin gelişimini desteklemeye yönelik çok sayıda çalışma yapılıyor. Çocukların çok yönlü gelişmelerini hedefleyen eğitim programlarında bulunan temel becerileri desteklemeye yönelik çalışmalar şöyle sıralanıyor:

  1. Görsel algı çalışmaları: Çocuklarda el-göz koordinasyonu, şekil-zemin ayrımı, şekil sabitliği, mekânda konum, mekânsal ilişkiler, hız, vb ders içeriklerinden oluşur.
  2. İşitsel algı/fonolojik farkındalık çalışmaları: Çocukların dinleme, konuşma, sesleri hissetme, ayırt etme becerilerini geliştirmesine yönelik çalışmalar yapılır. Ayrıca çocuklar aynı sesle başlayan ve biten kelimeler üretme konusunda desteklenir.
  3. Dikkat ve hafıza çalışmaları: Benzerlikleri ve farklılıkları bulma, akılda tutma, hatırlama üzerine ders içerinden oluşur.
  4. Problem çözme ve tahmin çalışmaları.
  5. Kalem kullanma ve el becerisi çalışmaları: Kalemi doğru tutabilme, kalem kontrolü ve doğru kullanabilme, çizme, boyama, kesme, katlama, yoğurma, yapıştırma çalışmaları yapılır.
  6. Bağımsız yemek yeme, giyinme, tuvalete gidebilme gibi öz bakım becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar gerçekleştirilir.
  7. Okuma yazma farkındalığı ve motivasyon geliştirme çalışmaları: Günde 1 saat olmak üzere haftada toplam 5 saat okuma yazma becerileri dersleri yapılır.
  8. Duyu eğitimi çalışmaları: Çocukların 5 duyusunu da harekete geçirecek aktiviteler yapılır, deneyimleyerek öğrenmeleri sağlanır.
  9. Nefes ve ritim çalışmaları gerçekleştirilir.

Okul öncesi kademesinde öğrenme ortamlarını ve öğrenim içeriklerini bu doğrultuda kurgulayan Uğur Okullarında her öğrenci kendi bireysel ve bilişsel gelişimleri doğrultusunda destekleniyor. Öğretmen kadrosundan öğretim programına, okulun fiziki ortamlarından kullanılan materyallere kadar çocuğu esas alan ‘çocuk dostu eğitim’ sayesinde çocuklar beceri ve iletişimlerini 21'inci yüzyılın gerektirdiği şekilde geliştiriyor, okulda nitelikli zaman geçiriyor.

#Eğitim #Uğurlu Olmak
Sizi Arayalım
×
Sizi Arayalım
Sizi Arayalım
×
Sizi Arayalım