Uğur Okulları Anaokullarında uygulanan ASDF modeli, öğrencilerin Akademik, Sosyal, Duygusal ve Fiziksel gelişimlerini dengeli bir şekilde destekleyen yenilikçi bir yaklaşımdır.
Öğrencilerin yaş grubu özellikleri dikkate alınarak bilişsel gelişimleri desteklenir. Eğitim içerikleri, ölçme- değerlendirme uygulamaları, yabancı dil eğitimi, dikkat ve algı geliştirme teknikleriyle zenginleştirilmiş ve online eğitim platformları ile desteklenen eğitim olanağı sunulur.
Öğrencilerin sosyal alanda gelişimini destekleyen felsefe eğitimi, asalet ve zarafet eğitimi, kulüp ve atölye çalışmaları, kültür ve sanat projeleri, sosyal sorumluluk faaliyetleri ve kişisel gelişim odaklı etkinlikler ile kendilerini doğru ifade eden, sorgulayan, farkındalığı yüksek, etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirilir.
Öğrencilere uzman psikolojik danışman ve psikologların desteği ile kendini tanıma, olumlu düşünme, duyguları yönetme, öz benlik saygısı geliştirme becerileri kazandırılır.
Öğrencilerin, ilgileri ve yetenekleri doğrultusunda yaş grubuna uygun becerileri sergileyebilecekleri aktiviteler içerisinde yer almasına önem verilir. Fiziksel gelişimleri yapılan ölçümler ve analizlerle takip edilir.
Bu model, öğrencilerin sadece akademik değil, aynı zamanda sosyal, duygusal ve fiziksel açıdan da en iyi şekilde gelişmelerine odaklanır.
Uğur Okullarında tüm eğitim öğretim süreçlerinde akademik anlamda başarılı, donanımlı öğrencilerin; teknolojiyi bilinçli kullanan, kendini hem Türkçe hem de yabancı dilde en iyi şekilde ifade eden global bireyler olarak yetişmesi ön plandadır. Öğrencilerin doğru öğrenme ortamlarında; kültürel ve sosyal paylaşım içinde bulunmaları, deneyimleyerek öğrenmeleri amaçlanır.
“Mutlu bir nesil yetiştirmek” felsefesi üzerine kurulan Uğur Okulları eğitim öğretim programında öğrencilere, yetkinlikler çerçevesinde tüm dünyada kabul gören nitelikler kazandırılır.
Ana Dilde İletişim
Türkçe eğitim programı çerçevesinde, öğrencilerin toplumsal ilişkilerde güçlü bağlar kurması, etkili sunumlar yapabilmesi, kendilerini doğru ifade edebilmesi, konuşma ve tartışma kültürüne sahip bireyler olarak yetişmesi amaçlanır. Ayrıca öğrenciler hayallerini ve fikirlerini yazıya dökebilen, düzenli kitap okuma alışkanlığına ve eleştirel bakış açısına sahip, edebi yetkinliği olan bireyler olarak yetişir.
Yabancı Dil Yetkinliği
Öğrencilerin günümüz dünyasında sahip olmaları gereken en önemli yetkinliklerden biri olan yabancı dili yalnızca öğrenmeleri değil “edinmeleri” hedeflenir. Bu kapsamda öğrenciler, ders içi faaliyetlerden yurt dışı eğitim programlarına kadar uzanan geniş bir yelpazede yabancı dili aktif kullanan bireyler olarak dünyaya açılmaya hazırlanır. Lise kademesindeki öğrencileri Mentora Amerikan School çift diploma programı ile desteklenir. Uğurlu öğrenciler lise eğitimine devam ederken çift diploma programına başvurabilir ve yurt dışındaki üniversitelere daha kolay yerleşme imkanı bulur.
Bilim ve Teknoloji
Matematik, Bilgi ve İletişim Teknolojileri, STEM & erkenSTEM eğitimleri ile öğrencilerin araştıran, sorgulayan, problemlere bilimsel, akılcı ve uygulanabilir çözümler üreten bireyler olarak yetişmesi hedeflenir. Fen (Science), Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering) ve Matematik (Mathematics) disiplinlerinin birleşiminden oluşan STEM ve erkenSTEM yaklaşımı ile öğrencilerin derslerde edindikleri bilgileri günlük hayatta kullanması, çözüm üretirken farklı disiplinlere başvurması amaçlanır. Bu amaç doğrultusunda yetiştirilen, bilimsel ve analitik bakış açısına sahip öğrencilerin başarılı birer fen ve matematik okuryazarı olmaları sağlanır; öğrencilerin teknolojiyi tüketen değil üreten bireyler olması hedeflenir.
Sınavlara Hazırlık
Yarım asrı aşkın deneyim ve birikimin verdiği güçle hazırlanan Uğur Okulları sınava hazırlık programı, her kademe özelinde öğrencilerin gelişim düzeylerine göre planlanır. Sınava hazırlık programı, 3, 4 ve 5. sınıflarda öğrencilerin akademik başarısını desteklemek için Akademik Gelişim İzleme Sınavları (AGİS) ve Genel Başarı Sınavları (GBS); 6.sınıflarda Akademik Kur Sistemi, AGİS ve GBS; 7. sınıflarda Akademik Kur Sistemi ve Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Sınavı üzerine kurgulanır.
Akademik Kur Sistemi, yılda 4 defa sekizer haftayı kapsayacak şekilde gerçekleştirilir. 6,7, 9 ve 10. sınıflarda esnek sınıf uygulanır. Değerlendirme haftasında Tamamlama Testleri ile konular pekiştirilir. Bu haftanın sonunda 6. ve 7. sınıflara Liselere Giriş Deneme Sınavı (LGDS) uygulanır. 7 ve 8. sınıflarda 55 yıllık sınava hazırlık tecrübesine sahip, MEB müfredatına uyumlu, özgün tarzda hazırlanmış yeni nesil sorulardan oluşan Liselere Geçiş Sınavı (LGS) ile öğrenciler sınava hazırlanır. 9. ve 10. sınıflara Üniversiteye Giriş Deneme Sınavı (ÜGDS) uygulanarak öğrencinin tüm eksiklerinin tamamlanması hedeflenir. Ayrıca yıl içerisinde uygulanan ve o döneme kadar olan tüm konuları kapsayan Genel Başarı Sınavları (GBS) ile de öğrencilerin akademik gelişimleri takip edilir.
11.sınıf öğrencilerinin Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (YKS) birinci basamağı olan Temel Yeterlilik Testi’ne (TYT) hazırlanırken 9 ve 10. sınıf müfredatında yer alan konuların tekrarını yapmış, 11. sınıf MEB dersi ile de Alan Yeterlilik Testi (AYT) konularını öğrenmiş olur. Dönem içerisinde öğrencilere uygulanan YKS denemeleri ile de öğrencilerin hem TYT hem de AYT bölümlerindeki akademik gelişimleri takip edilir.
12. sınıf öğrencilerinin ise MEB’in 12. sınıf müfredatını işleyip aynı zamanda YKS’ye hazırlamak için oluşturulan kaynak kitapları ile girecekleri sınava hazır hale gelmeleri amaçlanır. Üniversiteye hazırlanan 12. sınıf öğrencilerine her bir ders için özenle hazırlanan konu anlatım kitapları, soru bankaları ve konu kavrama testleri çıktıkları bu zorlu yolculuklarında onların en büyük yardımcılarıdır. Öğrenciler dönem içerisinde ÖSYM sınavları baz alınarak hazırlanan deneme sınavlarıyla kendi gelişimlerini görebilir.
Sanat ve Spor Becerileri
Uğurlu öğrencilerin sanat ve spor becerilerini geliştirmeleri ve donanımlı bireyler olmaları hedeflenir. Görsel sanatlar, müzik, eğitici drama dersleri ile öğrencilerin sanat becerisi geliştirilir. Birey olma yolunda alınan kararların ve hedeflenen başarıların alt yapısı olarak, kültür ve sanat eğitimleriyle öğrencilere evrensel değerler kazandırılır. Satranç, beden eğitimi ve spor dersleri ile de spor becerisini geliştirmek; öğrencilere fiziksel, ruhsal ve zihinsel gelişimin yanında kendine güvenmek, takım ruhuna sahip olma gibi yetkinlikler kazandırmak amaçlanır.
Uğur Okullarında, öğrencilere kazandırılan akademik, sosyal ve fiziksel yetkinliklerin yanı sıra onların öncelikli olarak ‘iyi bir insan’ olmaları da amaçlanır.
Okul öncesi kademesinde Montessori, High Scope, Reggio Emilia, Waldorf, Bank Street, PYP yaklaşımlarını MEB kazanımlarıyla harmanlayan bir program uygulanır. Alternatif Eğitim programları sayesinde 4- 6 yaş aralığındaki çocukların gelişim düzeylerini ve bireysel özelliklerini dikkate alan bütünsel, öğrenci merkezli ve oyun temelli bir eğitim sağlanır ve programların tamamı bunu dikkate alarak yapılandırılır. Önemli olan uygulanacak programın hedef grup çocuklarının gelişim düzeylerini, ihtiyaçlarını ve yaşanılan çevre özelliklerini temel almasıdır.
Çocukların zihinsel becerilerinin ve duygusal gelişimlerinin yüzde 95’ini tamamladıkları, yaşamın temelini oluşturan bu dönemde öğrencilerin ilgi ve yetenekleri dikkatle takip edilir. Öğrenme hızının çok yüksek olduğu bu evrede Uğur Okulları; öğrencilerin bedensel, bilişsel, duygusal, sosyokültürel, dil ve fiziksel gelişim alanlarındaki potansiyeli en üst seviyede ortaya koymalarını sağlar.
Uğur Okulları Anaokulu Eğitimi Bölümü; öğrencilerin bilgiye kendi kendilerine ulaşmalarını, edindiği bilgiden yararlanmalarını ve bilgiyi geliştirme yöntemlerini öğrenmelerini hedefler. Aktif öğrenmeyi sağlayacak olan buluş ve sunuş yoluyla öğrenme tekniklerini, çocuk dostu eğitim anlayışıyla uygular. Öğrenme merkezindeki fen, matematik, evcilik-drama, blok, günlük yaşam becerileri, okuma-yazma, sanat ve hareket merkezleri öğrencilerin çeşitli buluşlar yapabileceği inceleme alanlarıdır.
Bu program ile öğrencilerin kendi motivasyonunu sürekli besleyip canlı tutabildiği, yaşam boyu öğrenen bireyler olarak yetişmesi hedeflenir. Okul-aile iş birliği ve profesyonel öğretmenin öneminin bilincinde, sınıf duvarları dışındaki dünyanın zenginliğini keşfetme yoluyla çocuklardaki potansiyeli açığa çıkarmak amaçlanır.
Alternatif eğitim yaklaşımları üzerine inşa edilmiş olan Uğur Okulları anaokulu eğitim sisteminde çevre, hayal gücünü ve yaratıcılığı destekleyecek şekilde düzenlenir. Çevrenin düzenlenmesinde çocukların tüm duyularına hitap edilmesi esas alınır.
Uğur'da Öğrenme Merkezi
Öğrenme Merkezi; öğrencilerin ilgi, yetenek ve ihtiyaçlarının tespit edilmesini sağlayan çocuk dostu eğitim ortamlarıdır. Öğrenme Merkezi alanında ana dil merkezi, matematik merkezi, STEM merkezi, gerçek deneyimler merkezi, sanat merkezi, yabancı dil merkezi ve GEMS merkezleri bulunur. Öğrencilerin farklı merkezlerde, aynı anda bulunarak birlikte çalışmayı öğrenebilmesi, proje başlatması, geliştirmesi, sonuçlandırması ve dış etkenlere rağmen dikkatini odaklayabilmesi sağlanır. Her öğrencinin en çok tercih ettiği merkez; ilgi ve yeteneğinin en çok olduğu merkez olarak belirlenir. Çünkü çocuklar yapabildikleri işlerin ortamını daha çok tercih ederler.
Akademik takvime yerleştirilen ve müfredat dahilinde planlanıp 2 ay boyunca uygulanan bu programla öğrencilerin;
Uğur Okullarında ilkokul yaşantısı, anaokulu ve okul öncesi eğitiminin devamı niteliğinde olup P4U, Asalet ve Zarafet dersi gibi her iki birimde de bulunan çalışmalar ile öğrencilerin geçecekleri yeni ilkokul sistemini içselleştirmelerine yardımcı olur. Öğrenciler gerek ortak öğretmenler gerekse sosyal etkinlikler sırasında ilkokul öğretmenlerini görme ve tanıma şansını yakalar. Öğrencilerin yaşantılarındaki bu ilk ve büyük geçişte sınıf arkadaşları, öğretmenleri ve yöneticilerinin desteği ile eğitim programındaki geçiş süreci psikolojik olarak en olumlu şekilde tamamlanır.
Sosyal gelişimi desteklemek, farkındalık yaratmak, sorgulama ve tartışma kültürünü oluşturmak amacıyla Uğur Okullarında “Çocuklukta Felsefe (P4C)” eğitimi yapılır. P4C eğitimi Uğur Okullarında P4U (Uğur’da Felsefe) olarak adlandırılır.
Uğur Okullarına özgü bir müfredat ile literatürden destek alınarak başlanan P4U ile okuma, yazma, dinleme becerilerinin desteklenmesi; düşünme, sorgulama bilincinin ve tartışma kültürünün öğrencilere kazandırılması amaçlanır.
Uğur Okullarının anaokulu ve ilkokul kademesinde benimsediği erkenSTEM yaklaşımı ile sorgulayan, problem çözebilen, analitik düşünen, yaratıcı, iletişim becerileri yüksek nesiller yetiştirilmesi hedeflenir. erkenSTEM yaklaşımıyla 4 – 10 yaş arasındaki öğrenciler, eğitim öğretim dönemi süresince her iki ayda bir projeyi hayata geçirirken küçük yaştan itibaren ezbercilikten uzak bir eğitim alma şansına sahip olur.
Türkiye’de anaokulu ve ilkokul düzeylerinde ilk defa Uğur Okullarında uygulanan erkenSTEM eğitim yaklaşımıyla, 21. yüzyılın araştıran ve üreten bireyleri yetiştirilir. erkenSTEM etkinliklerinde anaokulu ve ilkokul kademesindeki tüm öğrenciler kendi seviyelerine uygun bir Bilgi Temelli Hayat Problemi (BTHP) için çözüm üretirken öğretmen rehberliğiyle zenginleştirilebilen materyallerle çalışır. Bu sayede öğrenciler, ekipler halinde kendi projelerini üretir ve diğer öğrenci gruplarının projelerini de inceleyerek vizyoner bir bakış açısı kazanır. erkenSTEM etkinlikleri, Bahçeşehir Üniversitesi BAUSTEM Merkezinin yurt dışı ve yurt içinde yürüttüğü araştırmalara dayanarak oluşturulan erkenSTEM temaları çerçevesinde yürütülür.
“Makineler Dünyası, Yeşil Dünyamız, Bilişim Dünyası, Hayal Dünyası” olarak belirlenen erkenSTEM temalarında, velilerin ya da öğretmenlerin değil; bizzat öğrencilerin araştırdığı, fikir yürüttüğü, tasarladığı ve yarattığı makineler, prototipler, algoritmalar, matematiksel modeller ortaya çıkar. Öğrencilerin Bilgi Temelli Hayat Problemi üzerine çalıştığı, çözüm üretirken farklı disiplinlere başvurduğu, ürün geliştirirken 21. yüzyıl ihtiyaçlarını öne çıkardığı; meslek gruplarını öğrendiği ve arkadaşları ile ortak bir hedef doğrultusunda beraber çalıştığı erkenSTEM derslerinin çıktıları öğrencilerin kendi sunumlarıyla takip edilir.
erkenSTEM etkinliklerinde kaynak olarak, BAUSTEM’ in desteği ve iş birliği ile yazılmış olan; öğretmenler için “erkenSTEM Program Kitabı” ile öğrenciler için “Etkinlik Kitabı” ve “Hikaye Kitabı” kullanılır.
Bütüncül ve yenilikçi bir dil edinimi süreci, öğrencilerin yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek onların dış dünya ile anlamlı bir şekilde iletişime girmelerine olanak tanır. Uğur Okullarında anaokulu düzeyinde uygulanmakta olan yabancı dil edinimi programı, öğrencilerin kendilerini güvende hissedecekleri bir eğitim ortamı yaratarak iletişimsel yeterliliği ve temel dil becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Yabancı dil edinimi programında öncelik, öğrencilerin yaş düzeyleriyle paralel olarak dört temel dil becerisini geliştirmek, onları hedef dilde özgüvenli bir şekilde kendilerini ifade edebilen bireyler olarak yetiştirmektir.
Program kapsamında öğrencilerin erken çocukluk döneminde hedef dilin düşünme sistemini de edinmeleri sağlanır. Proje bazlı çalışma yöntemleri sayesinde, dil edinimi süreçleri ev ortamında sürdürülebilir ve anaokulu kademesinde kritik rol oynayan veli-öğretmen-öğrenci bağı güçlendirilir.
Uğur Okullarında uygulanan yabancı dil edinimi programının temelinde öğrencileri akademik yönden geliştirmenin yanı sıra 21. yüzyıl becerileri ile donatarak geleceğe hazırlamak vardır. Bu yaklaşımdan hareketle, anaokulu yabancı dil edinimi programında dünyanın karşı karşıya olduğu küresel zorluklara (yoksulluk, eşitsizlik, iklim değişikliği, çevresel bozulma vb.) çözüm olmayı amaçlayan Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin tam entegrasyonu sağlanır. Nitelikli ve bütüncül bir eğitim felsefesi doğrultusunda uygulanan U Sustain programı kapsamında Uğurlu öğrenciler, kendilerini hedef dilde akıcı ve doğru bir şekilde ifade eder; içerisinde yer aldıkları projeler sayesinde ekip çalışması, problem çözme, etkili iletişim becerilerini geliştirir.
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin öğrencilerimizin yabancı dil edinimi sürecine yaş ve gelişimlerine uygun şekilde entegrasyonuyla, dört temel dil becerisinin sistematik ve yenilikçi bir biçimde kazandırılması sağlanır.
İngilizceyi Yaşayarak Edinmek
Uğur Okullarında İngilizce derslerinde kullanılan kaynaklar, materyaller ve teknikler, öğrencilerin tüm duyuları aracılığı ile bilgiyi içselleştirebileceği, aktif olarak sürece dahil olabileceği ve duygularıyla deneyimlerini birleştirebileceği edinim ortamları sunmak üzere seçilir ve kurgulanır.
Uğur Okulları İngilizce dil ediniminin temelinde, bilgilerin duyular ile birleştiğinde daha anlamlı ve kalıcı olduğu yaklaşımının hakim olduğu İngilizceyi yaşayarak edinme vardır. Bilgiyi sadece dinleyerek öğrenmek yerine hissederek, görerek, gözlemleyerek ve deneyimleyerek edinmeleri sağlanır. Bu sebeple farklı edinme yöntemlerine sahip olan öğrenciler, çoklu algı edinim ortamları ile kendi edinim modellerine ve tercihlerine yönelik ihtiyaçlarını karşılayabilirler.
Uğur Okullarında, dil edinimini artırmak ve öğrencilerin hayatına daha fazla İngilizceyi uyarlamak adına İngilizce karşılama, kahvaltıda İngilizce sohbet, koridor oyunları gibi ders dışı etkinlikler de uygulanır.
Uğur Okullarında Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Birimi tarafından, “Her çocuk eşsizdir.” anlayışıyla Kişiye Özgü Çözüm Odaklı ve Proaktif Rehberlik yaklaşımı benimsenir.
Türkiye’de ilk kez Uğur Okullarında hayata geçirilen Kişiye Özgü Çözüm Odaklı ve Proaktif Rehberlik ile her öğrenci alanında uzman psikolojik danışman ve psikologlar tarafından izlenir ve öğrencilerin gelişim planlarını yapabilmeleri için en geçerli bilimsel araçlar kullanılır. Bu amaçla en uygun danışmanlık yöntemleriyle öğrencilerin her birinin bilinçlenmesine ve doğru bir yol haritası çizmesine katkı sağlanır. Portfolyo çalışmaları yapılarak öğrencilerin kişisel gelişim yol haritası, onlarla beraber oluşturulur, öğrencilerin güçlü ve gelişmesi gereken yönleri takip edilir, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda öğrenciye eğitsel ve bireysel rehberlik yapılır.
İlgi Yönelim Testi
Öğrencilerin ilgi alanları ve yönelimleri erken yaşta tespit edilerek kişisel ve sosyal gelişimlerini bu yönde desteklemek amacıyla uygulanır. Bu testin sonucu, veliler ile paylaşılarak öğrencinin neye ilgisi olduğu ve ne şekilde yönlendirilmesi gerektiği konularında ebeveynlere yol gösterilir.
Cognitive Development Measurement System (CODEM)
PDR Birimi, öğrencilerin bilişsel gelişim alanları konusunda bilgi edinerek gelişimlerine yardımcı olmayı hedefler. Bu kapsamda öğrencilere, Bahçeşehir Üniversitesi ve Uğur Okulları PDR Birimi tarafından hazırlanan ve onların birçok farklı gelişim alanını değerlendiren CODEM uygulanır. Yapılan değerlendirmeler ile ilgili anne, baba ve öğretmenlere geri bildirimler verilir; gelişmesi gereken alanlarla ilgili uzman psikolojik danışman ve psikologlar tarafından öğrenciye özgü çalışmalar yapılır. CODEM sonucuna göre elde edilen veriler öğrencilerin bilişsel gelişimlerini ve akademik başarılarını olumlu yönde etkileyecek şekilde kullanılır.
Bireysel Görüşmeler
Uğur Okullarında, bireyi merkeze alan PDR anlayışı doğrultusunda öğrencilerle okula uyum sağlama sürecinden itibaren öğrenciyi tanıma çalışmaları gerçekleştirilir. Bu amaçla tanıma formları, test ve envanterler gibi ölçme araçları kullanılır. Bu ölçeklerin sonuçları öğrenci ve velilerle yapılan bireysel görüşmeler ile paylaşılır. Buna ek olarak, öğrencilerimizle gelişim süreçlerini, arkadaşlık ilişkilerini, akademik gelişimlerini, zorlandıkları süreçlerde karar verme yetkinliklerini, stresle baş etmede yaşadıkları güçlükleri, kendilerini tanıma süreçlerini, sosyal ve duygusal gelişimlerini takip etmek için bireysel görüşmeler yapılır.
Yuvarlak Masa Görüşmeleri
Yuvarlak Masa görüşmeleri öğrencilerin, velilerin, okul psikolojik danışmanlarının ve sınıf öğretmenlerinin katıldığı, ortak aklın hakim olduğu bir görüşme formatıdır. Bu görüşmeler her bir öğrenci ve veli ile birebir yapılmaktadır ve öğrencilerin gelişimini merkeze alan, gelişim sürecinde olası problemlerin neler olabileceğini ve bunların ortadan kaldırılabilmesine yönelik yol haritaları oluşturan kişiselleştirilmiş görüşmelerdir.
PDR Paylaşım Odaları
Psikolojik danışmanların ve psikologların bireysel görüşmelerini en sağlıklı şekilde gerçekleştirmelerine olanak sağlayacak ve danışmaya gelen öğrenci ile velilerin kendilerini iyi hissetmelerini sağlayacak şekilde tasarlanır. PDR paylaşım odaları; ofis görünümünden uzak, görüşmeye gelen kişiyi rahat hissettirerek onun kişisel gizliliğini koruyup duygu ve düşüncelerini daha iyi ifade edebilmesine olanak tanıyacak şekilde kurgulanır. PDR Paylaşım odaları; kalabalığın olmadığı, gün ışığı alan ve sessizliğin sağlanabildiği bir alanda konumlandırılır. Enerji veren renkler ortama hakimdir.
Ana-Baba Eğitimleri ve Paylaşım Grupları
Uğur Okulları PDR Birimi tarafından çocuk yetiştirme konusunda doğru ve etkili yaklaşımların paylaşıldığı ve anne-babaların da sürece aktif olarak katıldığı ebeveyn atölyeleri ile çözüm odaklı grup çalışmaları düzenlenir. Bu çalışmalar Yeni Kuşak Anne-Baba Atölyesi, Yaratıcı Sanat Atölyesi, Bilinçli Teknoloji Kullanımı, Sorumluluk Bilinci ve Uyku Alışkanlığıdır. Bu atölyeler aracılığıyla anne-babalar, kendini ve başkalarını seven, kendini ve başkalarını olduğu gibi kabul eden, mutlu, farklılıklara saygılı olmayı bilen, kendini ve duygularını iyi ifade edebilen, doğru kararlar alabilen bir çocuk yetiştirmenin yollarını eğlenerek öğrenirler.
Öğretmen Atölyeleri
Kendini tanıyan, iletişim becerileri yüksek, stresle baş etmeyi bilen, öz güvenli öğretmenler öğrencileriyle daha verimli iletişim kurabilir. Bu nedenle Uğur Okulları PDR birimi, öğretmenlere farkındalık kazandırmak ve iletişimi güçlendirmek adına yapılan atölye çalışmalarına önem verir. Öğretmenlere yönelik Sanat Terapisi ve Gelişimde Zirve Atölyeleri gerçekleştirilir.
Asalet ve Zarafet Dersi
Uğur Okullarında öğrencilere kazandırılması hedeflenen davranış dili, anaokulundan itibaren asalet ve zarafet dersi kapsamında öğretilir. Öğrencilerin kibar, görgü kurallarını bilen, ortak paylaşım alanlarında ve sosyal ortamlarda başkalarını incitmeyecek, rahatsız etmeyecek şekilde davranmalarını amaçlayan bir derstir. Kişisel bakım teması, beden temizliğinden çevre temizliğine kadar temiz olmak ile ilgili bütüncül bir bakış açısı ile işlenir. Etkili iletişim becerileri temasında, öğrenciler başkalarıyla iletişim kurarken kibar olmayı ve ortama uygun davranış sergilemeyi öğrenirler. Sihirli sözcükler temasında ise teşekkür etmenin, özür dilemenin, selamlaşmanın iletişimdeki sihirli etkisini deneyimlerler. Asalet ve zarafet dersi, yıl boyunca yaratıcı yazarlık dersleri ile dönüşümlü olarak işlenecektir.
Öğrenciler, Uğur Okulları Bilgi ve İletişim Teknolojileri (U-BİT) dersinde algoritmik düşünme, bilişimsel düşünme, grup etkinliklerinde yer alma ve iş birlikli çalışma becerisi edinir. U-BİT derslerinde uygulanan etkinliklerde anaokulu öğrencilerine, algoritma mantığı kavratılarak öğrencilerin problem çözme becerisi edinmeleri amaçlanır. U-BİT dersi müfredatı, bütünleşik eğitim modeline uygun ve modüler olarak tasarlanır.
Anaokulu müfredatı KG2 düzeyinde, “Bilgi Teknolojileri ve Kodlama” olarak iki modülden oluşurken, KG1 düzeyinde ise “Bilgi Teknolojileri, Kodlama ve Robotik” olmak üzere üç modül bulunur.
Bilgi Teknolojileri Modülü
Öğrencilere temel bilgisayar becerilerinin kazandırılması hedeflenir. Bilgisayar ile bilgisayarın temel kavramlarını, giriş-çıkış ünitelerini kavramaları amaçlanır.
Kodlama Modülü
Öğrencilerin sistematik, bilişimsel düşünme becerisi kazanmaları ve algoritmik düşünme yeteneklerini geliştirerek sorunlara hızlı, pratik çözümler üretmeleri amaçlanır.
Uğur Okulları Bilgi ve İletişim Teknolojileri Biriminin katkılarıyla hazırlanan online platformlar ile öğrencilerin bilgiye 7/24 ulaşabilmeleri sağlanır.
Metodbox
Uğur Okullarına özgü yeni nesil eğitim metodu olan Metodbox, kişiye özgü ve yapay zeka tabanlı dijital öğrenme- öğretme platformudur. Metodbox ile öğrenciler hedeflerine göre tercihlerini belirler, etkili performans takibi ile veriler toplanıp tercihe yönelik program oluşturur. Öğrenciler yapılan deneme sınavlarının anlık raporlamaları ile Türkiye geneli sıralamalarını görebilir. Öğrencinin akademik süreçleri ve etkinlik takvimi, ödevleri, testleri, sınavları gerçek zamanlı bildirimler ile takip edilir. Metodbox’ın akıcı ve kolay kullanıma sahip arayüzü ile veliler, öğrencilerin hayallerine emin adımlarla yürüdüğü bu yolculukta öğretmenleriyle birlikte onları destekleyerek başarıya ulaşmalarını kolaylaştırır. Öğretmenler ödevlerin, sınavların anlık kontrolünü yapabiliyor, etüt ve ders planlama bildirimlerini anında paylaşabilir.
Metodbox ile Başarının İzini Sürün
Takvime tıklayarak öğrencilerin ders programlarını görüntüleyerek canlı derslerin takibi kolayca yapılıyor. Bu takvim üzerinden öğrencilerin ödev ve etütleri görüntülenebiliyor, sınav takip sistemi ile hem deneme sınavları hem de ders sınavları takip edilebiliyor. Sınav sonuçlarını ve başarı raporlarını görüntüleyerek birlikte hedefe yönelik çalışma programları hazırlanabiliyor. Metodbox’ın mesajlaşma özelliği ile öğretmenlerle kolayca iletişim kurarak sorular ulaştırılabiliyor.
Öğrenciler, Metodbox üzerinden başarı raporlarına ulaşarak kazanım eksikliklerini tespit ediyor ve hedefe yönelik çalışma planı oluşturarak bu eksikliklerini gideriyor. Veliler, öğrencilerin haftalık ders programlarını, sınav ve test sonuçlarını, ödev ve etüt bilgilerini takip edebiliyor. Öğretmenler, öğrencilerine ödev ve etütler atayabiliyor, sınav ve test sonuçlarını değerlendirerek başarı takibi yapabiliyor.
Öğrenciler, yeni konularla tanışırken, önceki dersleri pekiştirirken ve sınava yönelik çalışırken konu anlatım videoları, nitelikli yayınlar ve materyallerle istediği formatta, kendi hızında öğreniyor.
Kişiye Özgü Eğitim Metodu
Öğrencinin ne öğrendiği platform üzerinden kolayca sorgulanarak, çalışmaları izlenerek, performansı ölçümlenerek sınav tercihleri doğrultusunda hedefine yönlendirme hizmet sağlanır, tamamlanacak yönlerinin tespit edilmesine yapay zeka algoritmaları ile yardımcı olunur.
Web, akıllı tahta ve mobil cihazlar ile entegre çalışan Metodbox, öğretmenlere sınıf içi derslerde yardımcı araç olarak sunulur. Öğretmenin, öğretilenleri izlemesine aracılık eder, sonuca göre öğrencilerin eksiklerini gidermesinde dijital pusula olur. Velilere basit bir veri okunurluğu ile raporlar sunar, veri kaynağı yaratır. Bilgisayarlar, akıllı tahta, tablet, mobil cihazlar ile “her yerde öğrenme” felsefesi desteklenir.
STOYS
Uğur Okullarının Servis Tabanlı Okul Yönetim Sistemi olan STOYS ile tüm veriler tek bir kaynakta toplanır. Tüm veriler üzerinde yapılan doğru analiz ve Ar-Ge çalışmaları eğitim kalitesini artırma şansı sunar. Öğrenci, veli ve öğretmenlerin bir arada olduğu web tabanlı sistemde öğrencilerin sınav sonuçlarına, akademik bilgilerine, akademik takvime, ödevlerine, ders notlarına, sosyal gelişim süreçlerine, rehberlik hizmetleri ve kampüse ait bilgilere (derslik, sınıf, servis, yemek menüsü) erişilebilir.
Öğrencinin Değerlendirilmesi
Öğretmenler tarafından öğrencilerin sosyal hayatlarındaki davranışları ve çevrelerine sergiledikleri tutumları doğal ortamında gözlemlenir. “Gelişim Gözlem Formu” ile çocukların gelişimleri kayıt altına alınır. Bütün gelişim alanlarını kapsayan bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıkların özetlenmesi, dönem sonlarında olmak üzere yılda iki defa hazırlanıp karne niteliğinde ailelerle paylaşılan bu form ile gerçekleştirilir.
Her öğrenciyle ilgili bireysel farklılıklar dikkate alınarak öğrencileri olumlu yönde geliştiren çalışmalar uygulanır. Gerekli durumlarda ailelerle iş birliği yapılarak öğretmenin okulda desteklediği süreci ailenin de evde desteklemesi istenir. Böylece öğrencilerin potansiyelini en üst seviyede ortaya koyacakları tutum ve davranışlar geliştirilir.
Eğitim Programının Değerlendirilmesi
Bahçeşehir Üniversitesi desteğiyle hazırlanan eğitim programı bilimsel temelli bir içerik taşır. Akademik dünyadaki son gelişmeler ışığında hazırlanan eğitim içeriklerindeki planlama ve uygulama sürecinde öğretmenlerin ve yöneticilerin gözlemleri takibi son derece niteliklidir. Öğretmenlerin planlanan ve uygulanan eğitim süreçleri arasındaki tutarlılığı, ortaya çıkan yeni gereksinimlerin neler olduğunu belirlemeleri ve günlük eğitim akışında yer alan genel değerlendirme bölümüne kaydetmeleri sağlanır.
Eğitim programında öğrencilerin algılarını harekete geçirecek “Merak Uyandırma”, “İlk Beyin Haritası” ve “Ne Öğrenmek İstiyorum?” çalışmaları ile programın içeriğine öğrenciler ve öğretmenler ekip olarak dahil olurlar. Bu aşamaların sonunda altı haftalık tema konularını “Ne Öğrendim?” ve “Son Beyin Haritası” çalışmaları ile değerlendirirler.
Öğretmenin Kendini Değerlendirmesi
Gerekli mesleki eğitimi üniversitelerde tamamlamış olan Uğurlu öğretmenler kendi becerilerinin, yaratıcılıklarının ve pedagojik bilgilerinin farkında olarak profesyonellik ile mesleklerini ortaya koyarlar. Aynı zamanda “Sürekli gelişim” yaklaşımıyla gerek kişisel becerilerini gerekse mesleki bilgilerini geliştirecek planlamalar yaparlar. Program ve uygulama sürecinde Bahçeşehir Üniversitesi ile işbirliği içinde gerçekleştirilen anaokulu seminer ve sempozyumlarından faydalanırlar. Gelişmek istedikleri yönlerin farkında olup bu konuda araştırmaları ve eğitimleri takip ederek bu eğitimleri talep ederler.
Uğur Okulları ailesinin her ferdi, kişisel ve mesleki gelişimine önem vererek sürekli kendini yeniler.
Uğur International'ın gerçekleştirdiği yurt içi ve yurt dışı gezi programları ile öğrencilerin farklı disiplinlere dayanan kazanımlar nezdinde akademik, duygusal, sosyal ve kültürel gelişimleri gözetilir. Müfredatı destekleyici her türlü yurt içi ve yurt dışı gezi ve etkinlikler, belli bir akademik hedef içinde tasarlanıp uygulanır ve okul içinde çalışmalarını sürdüren Uğur International tarafından yürütülür.
Uğurlu öğrencilerin yurt içi ve yurt dışı gezi programları sayesinde genel kültürlerini ve vizyonlarını genişletirken, gittikleri şehir veya ülkenin tarihini ve sanatsal alanlarını ziyaret ederek farklı kültürleri tanımaları sağlanır. Planlanan tüm etkinlikler, öğrencilere farklı bakış açısı kazandırmayı ve gelecekteki eğitim yaşantılarına yön vermeyi sağlayacak şekilde tasarlanır.
Öğrencilerin yurt içi gezileri sayesinde ülke genelindeki birçok farklı tarihi ve doğal güzelliği görme şansını elde etmeleri sağlanır. Yurt içi gezileri ile öğrencilerin eğlenirken öğrenmesi, farklı deneyimler kazanması, yaratıcı öğrenme ortamlarında bulunması, meslekleri yerinde görerek erken yaşlarda farkındalıklarının artmasına olanak tanınır.
Uğur Okulları bünyesinde anaokulu ve ilkokul öğrencileri için tasarlanan görsel sanatlar, müzik, eğitici drama eğitimleri ile hayal gücü ve estetik anlayışı gelişmiş, karar verebilen, empati kurabilen bireyler yetiştirilmesinin yanı sıra öğrencilerin beden dilini kullanabilmesi ve ne istediğini iyi ifade edebilmesine yönelik eğitimler verilir.
Görsel Sanatlar Eğitimi
Uğur Okullarında Görsel Sanatlar dersi ile bireyin yaratıcılığını geliştirerek analitik düşünme becerisinin gelişimini sağlamak, araştırıcı, sorgulayıcı, değerlendirebilen bir kimlik ve grup çalışması anlayışı kazandırmak amaçlanır. Plan yapabilme beceri ve anlayışını kazandırmak, özgün ve yaratıcı bir anlayış geliştirmek, sezgi gücünün gelişimini sağlamak hedeflenir.
Görsel sanatlar etkinliklerinin anaokulu kademesinde öğrencilere motor becerileri gelişimi, dil gelişimi, karar verme, görsel öğrenme, yenilikçilik, kültürel farkındalık ve gelişmiş akademik performans gibi farklı beceriler sağlar.
Sanat Atölyesi
Uğur Okulları anaokulu eğitiminde “Atelier” adı verilen bir sanat atölyesi bulunur. Öğrenciler bu atölye ortamında farklı materyallerle eserler ortaya çıkarır. Kesme, üç boyutlu çalışmalar, boyama, seramik kili, artık materyal ve çizim masalarının bulunduğu Atelier’de eğitimler gerçekleştirilir.
Müzik Eğitimi
Uğur Okulları bünyesinde sanata verilen önem ile öğrencilerin bilişsel başarıları desteklenir. Özellikle Orff teknikleri ve Beden Perküsyonu ile oluşturulan müzik eğitimleri sayesinde öğrencilerin ritim, müzik, dans ve konuşma yetenekleri olgunlaştırılır. Bu prensip ile tasarlanan derslerde temel Orff enstrümanları kullanılarak aktiviteler uygulanır. Enstrüman kullanmadan müzik yapmanın en eğlenceli yolu beden perküsyonudur. Bu sayede öğrenciler müziğin temel öğelerinden ritim ile tanışır. Eğitimlerde bireysel yaratıcılık yolu ile estetik anlayışın ve sosyalleşmenin geliştirilmesi sağlanır.
Hazırlanan yıllık planlama dahilinde, herhangi bir sanatsal alan üzerine gelişmesi istenen ve ilgisi olan öğrencilere anaokulu dönemde bale, modern dans, halk oyunları kursları; ilkokul ve ortaokul seviyesinde ise bu kurslara ek olarak gitar, keman, piyano, bağlama, yan flüt, modern dans, yaratıcı drama, görsel sanatlar gibi alanlarda eğitimler verilir.
Uğur’da Eğitici Drama
Uğur Okullarında eğitici drama etkinlikleri, hem sınıf öğretmenlerinin eğitim programı içerisinde hem de drama öğretmenleri tarafından drama derslerinde uygulanır. Bir eğitim yöntemi olarak eğitici drama; bir eylemin, olayın, duygununun, çeşitli rollerin, bir kavramın, konunun ya da öykünün, şiirin, canlı ya da cansız varlıkların sözel ya da sözsüz, kendiliğinden davranışlarla, taklit yolu ile temsili olarak ifade edilmesi, canlandırılmasıdır.
Drama etkinliklerinin amacı, öğrencilerin her alanda kendini daha fazla tanımasına olanak sağlamaktır. Öğrenciler, canlandırdıkları olgunun özelliklerine bürünürken, kendini ve insanları farklı açıdan görmeye çalışır. Hayal ve yorum gücünü kullanarak çevresini tanır. Duygularını, heyecanlarını harekete geçirir. Öz saygı, öz denetim, öz sevgi, empati gibi kavramları içselleştirerek, yaparak ve yaşayarak öğrenir. Eğitim amaçlarının gerçekleştirilmesi yani çocuklara istenilen davranışların, alışkanlıkların ve tutumların kazandırılması için uygun çalışma tekniği eğitici dramadır.
Anaokulu dönemde yapılan beden eğitimi ve spor aktiviteleri çocukların temel motor becerilerinin yanında, sosyal ve bireysel gelişimlerini önemli ölçüde etkiler. Sportif oyunlar içinde çocuk kendi bedenini tanır, yeteneklerinin farkına varır, paylaşma ve yardımlaşmayı öğrenir. Sorumluluk alma ve düzenli çalışma alışkanlığı edinir.
Bedenini doğru bir şekilde kullanabilen bireyler, kişilik gelişiminin temel ögesi olan öz güveni kazanmayı da başarırlar. Bu sebeple anaokulu dönemdende hareket gelişimi önemlidir ve derslerdeki çalışmalar bu yönde yapılır.
Beden eğitimi ve spor; sistemli, disiplinli, belirlenen hedefe ve başarıya ulaşmak için yapılan aktiviteler bütünüdür. Bu kapsamda Uğur Okullarının spora yaklaşımı, bir yaşam biçimi olmaya yönelik ve derslere entegre edilmiş haldedir. Sportif etkinlikler sayesinde öğrenciler çalışkan olma, sabırlı olma, kazanma ve kaybetmeyi öğrenme konusunda gelişirler. Spor ile yetişen bir çocuk hayatta her zaman daha güçlü, daha sorumluluk sahibi ve daha disiplinli olacaktır.
Uğur’da Satranç
“Uğurlu ellerden geleceğe hamleler” felsefesi öğrencilere çocuk dostu satranç sınıflarında modern teknoloji ve öğrenme yöntemleri ile satrancı sevdirip eğlenerek öğretme amaçlanır. Okul içi satranç turnuvaları ile turnuva deneyimi kazandırılır. Derslerde öğrencilerin gelişimleri takip edilir, potansiyeli yüksek öğrenciler keşfedilir, velileri bilgilendirilip yönlendirilir.
Satranç dersleri ile öğrencilerin; yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek çok yönlü düşünebilmesine, araştırma, problem çözme becerisini geliştirmesine, çözümüne yönelik yeni stratejiler geliştirebilmesine, rekabet koşulları oluştuğunda kendisine ve başkalarına karşı saygılı olmasına, kapasitesini geliştirerek en üst düzeyde kullanabilmesine ve kendi kendini yönetebilmesine, hesap yeteneğinin gelişmesine ve bu gelişimin ders başarılarının yanı sıra hayata bakış açılarının gelişmesine katkı sağlanır.
Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları olarak bir düşle yola çıktık; bugün dünyada 4 kıtaya yayılan global bir eğitim ağına dönüştük. K...
BUEK Başkanı
Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları olarak bir düşle yola çıktık; bugün dünyada 4 kıtaya yayılan global bir eğitim ağına dönüştük. Kaliteli eğitimi ülkemizin her noktasına götürmek, her çocuğumuz ile buluşturabilmek üzere sürdürdüğümüz çabamız bugün sınırları, ülkeleri aştı.
Global eğitim ağımızın bir parçası olan Uğur ailesinin her ferdi, geleceğin kapılarını aralayacak ve global vizyona sahip bir ailenin mensubu olacaktır.
Her birinizin yeni düşlere yelken açması ve düşlerinizi gerçeğe dönüştürmeniz dileklerimle…
Başöğretmenimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün dediği gibi “Geleceğin güvencesi sağlam temellere dayalı bir eğitime, eğitim ise öğretme...
Uğur Okulları Genel Müdürü
Başöğretmenimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün dediği gibi “Geleceğin güvencesi sağlam temellere dayalı bir eğitime, eğitim ise öğretmene dayalıdır…”
Biliyoruz ki bir öğretmen bir çocuğu, bir çocuk ise dünyayı değiştirebilir.
Uğur Okulları olarak öğrenmenin ve öğretmenin gücüne inanarak 1968 yılında başladığımız eğitim yolculuğunda binlerce Uğurlu öğrenci ile buluştuk ve buluşmaya devam edeceğiz. Öğrencilerimize akademik ve bilimsel eğitimin yanı sıra ‘iyi insan’ olma bilincini aşılamayı, sosyal sorumluluk farkındalığı kazandırmayı sürdüreceğiz. Yarınları inşa ederken hedefimiz hem dönemin ihtiyaçlarına uyum sağlayabilen hem de geleceğin gereksinimlerinin farkında olan bireyler yetiştirmektir.
UĞUR Okulları (“UĞUR”) olarak, siz değerli üyelerimize (“Üye”) ait kişisel verilerin özel hayatın gizliliğine ilişkin hususlar da göz önünde bulundurularak, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca, veri sorumlusu sıfatıyla UĞUR Okulları tarafından hangi kapsamda işlenebileceği işbu aydınlatma metni (“Aydınlatma Metni”) ile açıklanmıştır.
I. Kişisel Verilerinizi Toplamamızın Yöntemi ve Hukuki Sebebi Nedir?
Kişisel verileriniz üyelik başvurunuz sırasında ve/veya sonrasında yazılı ve sözlü olarak ve/veya elektronik ortamda tarafımıza iletmiş olduğunuz, sağlık bilgileri de dahil olmak üzere özel nitelikli kişisel verilerinizi de içeren her türlü bilgi ve belgeyi ifade etmekte olup, bu bilgiler fiziki ve dijital ortamda saklanmaktadır. Kişisel verileriniz, KVKK tarafından öngörülen temel ilkelere uygun olarak, KVKK’nın 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında işbu Aydınlatma Metninde belirtilen gerçek ve tüzel kişiler ile aşağıda yer alan amaçlarla yurt içinde ve yurt dışında işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.
II. Kişisel Verilerinizi Hangi Amaçla İşliyoruz?
Kişisel verileriniz,
III. Kişisel Verilerinizi Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarıyoruz?
Toplanan kişisel verileriniz, KVKK tarafından öngörülen temel ilkelere uygun olarak ve KVKK’nın 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dâhilinde ve yukarıda yer alan amaçlarla, UĞUR Okulları çatısı altında ileride kurulacak şirket/kuruluş ve bağlı ortaklıklar da dahil olmak üzere UĞUR ve ilişkili şirketleri/kuruluşları* ile bunların iş ortaklarına, tedarikçilerine, servis sağlayıcılarına, gerçek ve/veya tüzel kişi hissedarlarına; kanunen yetkili kamu kurumları ve özel kişilere aktarılabilmektedir.
*UĞUR ve ilişkili şirketleri/kuruluşları şunlardır:
IV. KVKK uyarınca UĞUR’un Kişisel Verilerinizi Açık Rıza Olmaksızın İşleyebileceği Haller:
KVKK’nın 5. maddesi uyarınca, aşağıdaki hallerde UĞUR, açık rızanız aranmaksızın yukarıda belirtilen ve kanuna uygun olarak almış olduğu kişisel verilerinizi işleyebilir:
Kanunlarda açıkça öngörüldüğü hallerde,
V. Veri Sahibi Olarak KVKK’nın 11. Maddesinde Sayılan Haklarınız Nelerdir?
Kişisel veri sahibi olarak,
VI. Veri Sahibi Olarak Haklarınızı Ne Şekilde Kullanacaksınız?
KVKK madde 11 uyarınca sahip olduğunuz ve yukarıda bahsi geçen haklarınızı kullanmak için bu linkte bulunan başvuru formunu eksiksiz doldurarak https://www.ugurokullari.k12.tr sitesine kayıt olduğunuz elektronik posta adresinden [email protected] adresine mail göndererek veya bu linkte bulunan başvuru formunun çıktısını alıp eksiksiz doldurarak UĞUR Okulları'na şahsen başvuru ile ya da iadeli posta yoluyla tarafımıza iletebilirsiniz. UĞUR, talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, UĞUR’un Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücreti alma hakkı saklıdır. Bununla beraber, kişisel verilerinizle ilgili değişiklik ve/veya güncellemeleri her zaman yukarıda bahsedilen iletişim yollarıyla UĞUR’a bildirebilirsiniz.
VII. Kişisel Verileriniz Ne Süreyle İşlenecektir?
KVKK’ya uygun olarak, işbu Aydınlatma Metninde belirtilen amaçlarla işlenmiş olan kişisel verileriniz, KVKK 7. maddesinin 1. fıkrasına göre işlenmesini gerektiren amaç ortadan kalktığında ve/veya mevzuat uyarınca UĞUR olarak verilerinizi işlememiz için zorunlu kılındığımız zamanaşımı süreleri dolduğunda tarafımızca silinecek, yok edilecek veya anonimleştirerek kullanılmaya devam edilecektir.
VIII. KVKK’nın Yürürlük Tarihinden Önce Alınan Kişisel Verileriniz KVKK’nın yürürlük tarihi olan 7 Nisan 2016 tarihinden önce kurulmuş bulunan üyelik ilişkisi ve diğer şekillerde hukuka uygun olarak elde edilmiş olan kişisel verileriniz, işbu Aydınlatma Metninde ve KVKK’da düzenlenen şart ve koşullara uygun olarak işlenebilecek ve muhafaza edilebilecek olup Türkiye’de işlenerek veya Türkiye dışında işlenip muhafaza edilmek üzere yurt dışına da aktarılabilecektir.