Uğur’dan Okuma Farkındalığı Projesi: “Kitap Benim”

Uğur’dan Okuma Farkındalığı Projesi: “Kitap Benim”

Uğur Okulları anadilin önemine vurgu yapıyor, #KitapBenim projesi kapsamında her gün 20 dakika serbest okuma saatlerinde tüm öğrenci, öğretmen ve okul çalışanları kitapların renkli dünyasıyla buluşuyor.

Uğur Okullarında öğrencilerin okuma, okuduğunu anlama, düşünceleri yorumlama, bunları zihninde yapılandırarak değerlendirme ve ilişki kurma süreçlerini temel beceri olarak kazanmış olmaları hedefleniyor. Özellikle bol kitap okumanın sürece olan katkısının da altı çiziliyor.

Uğur Okullarında uygulanan 5 Dil 2 Beceri yaklaşımının başında gelen anadil kapsamında birçok proje gerçekleştirildiğine değinen Uğur Okulları Genel Müdürü Nevzat Kulaberoğlu; “Öğrencilerimizi Türkçeyi doğru kullanma, okuduğunu anlama ve yorumlama, geniş kelime hazinesine sahip olma ve imla kurallarını bilme gibi beceriler ile donanması öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Biz Uğur Okulları olarak, bunu elde etmenin ilk adımının öğrencilerimize okuma alışkanlığı kazandırmaktan geçtiğini biliyoruz. 44 ildeki okullarımızın tümünde, özel kitap okuma alanlarımızda, sınıflarımızda veya kütüphanelerimizde her gün 20 dakikalık serbest okuma saatlerimizle öğrencilerimize kitap okuma bilincini aşılamayı, farkındalık yaratmayı hedefliyoruz. Okullarımızdaki tüm personelimiz aynı anda bu etkinliğe dahil oluyor. #KitapBenim ismini verdiğimiz projemiz ile öğrencilerimizin ve tüm çalışanlarımızın yeni dünyalar keşfetmelerini arzu ediyoruz. Bu projemizi de Kitap Kapağı Tasarım Yarışması, Kitap Kurduna Serbest Kıyafet Uygulaması, sınıflarda kendilerinin el becerileri ile geliştirdiği kütüphaneler, yazar etkinliklerimiz ve hatta münazaraya kadar uzanan geniş bir yelpazeye yayarak verimini ve kalıcılığını artırmayı amaçlıyoruz.” şeklinde konuştu.

 

 

 

5 Dil 2 Beceri Yaklaşımı’nda Anadil’in Yeri:

Uğur Okullarında öğrencilerin okuma, okuduğunu anlama, düşünceleri yorumlama, bunları zihninde yapılandırarak değerlendirme ve ilişki kurma süreçlerini temel beceri olarak kazanmış olmaları hedefleniyor. Özellikle bol kitap okumanın sürece olan katkısının da altı çiziliyor. Uğur Okullarında uygulanan 5 Dil 2 Beceri yaklaşımının başında gelen anadil yetkinliği kapsamında tüm okullarda birçok proje ve etkinlik gerçekleştiriliyor.

Geçtiğimiz eğitim yılında özellikle değişen sınav sistemleri ile gündeme gelen yeni yaklaşımlar, sınav içerikleri ve soru tarzlarıyla öğrencilerin okuma, anlama, sorgulama yetenekleri ön plana çıkmaya başladı. Hem eğitim sistemi içerisinde hem de sınavların içeriğinde daha fazla karşımıza çıkmaya başlayan okuma, anlama, sorgulama gibi kavramlar öğrencilere kazandırılması gereken yetkinliklerin başında geliyor. Bu kapsamda Uğur Okullarında öğrencilerin “anadil” yetkinliklerinin gelişmiş olması hedefleniyor ve destekleyici birçok çalışma hayata geçiriliyor.