Bir Bakışta Biz
Dünyanın öncü eğitim kurumları arasında yer alan Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumlarının temeli 1968 yılında İstanbul’da atıldı. BUEK; Bahçeşehir Üniversitesi, Uğur Okulları, BAU Bay Atlantic University WASHINGTON D.C, BAU International Berlin University of Applied Sciences, BAU International University Batumi, BAU Cyprus University, Fulford Academy, Mentora Language Schools Washington DC, Mentora Language Schools Fethiye, Capital English Solutions ile dünyanın dört bir yanında milyonlarca genci başarıya taşıyor..
Uğur Okulları
26 Kasım 1968’de Laleli’de ilk dersini vererek öğrencilerini üniversiteye hazırlayan Uğur Dershaneleri bugün, dönüştüğü Uğur Okulları ile Türkiye’nin her noktasında, konusunda uzman öğretmenleri ile okul öncesinden lise son sınıfa kadar Türkiye’nin en donanımlı eğitim olanaklarını sunmaktadır. Okul öncesinden itibaren insani değerlerle donatılmış; sorgulayan, araştıran, üreten nesiller yetiştirmeyi amaçlayan Uğur Okulları, lise ve üniversitelere hazırlıkta bu çağa uygun modeller ve programlar konusunda kendi içinde başlattığı yarışı tüm hızıyla devam ettirmektedir.
3 kıtada, 11 ülkeye yayılan 9 üniversite, 4 dil okulu, 2 K12 okulu ile dünya eğitimine katkı sağlayan uluslararası bir eğitim ağıdır.
https://www.bauglobal.com/Yönetim
Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları olarak bir düşle yola çıktık; bugün dünyada 4 kıtaya yayılan global bir eğitim ağına dönüştük. K...
Enver YÜCEL
BUEK Başkanı
Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları olarak bir düşle yola çıktık; bugün dünyada 4 kıtaya yayılan global bir eğitim ağına dönüştük. Kaliteli eğitimi ülkemizin her noktasına götürmek, her çocuğumuz ile buluşturabilmek üzere sürdürdüğümüz çabamız bugün sınırları, ülkeleri aştı.
Global eğitim ağımızın bir parçası olan Uğur ailesinin her ferdi, geleceğin kapılarını aralayacak ve global vizyona sahip bir ailenin mensubu olacaktır.
Her birinizin yeni düşlere yelken açması ve düşlerinizi gerçeğe dönüştürmeniz dileklerimle…
Başöğretmenimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün dediği gibi “Geleceğin güvencesi sağlam temellere dayalı bir eğitime, eğitim ise öğretme...
Mustafa ÇAKIR
Uğur Okulları Genel Müdürü
Başöğretmenimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün dediği gibi “Geleceğin güvencesi sağlam temellere dayalı bir eğitime, eğitim ise öğretmene dayalıdır…”
Biliyoruz ki bir öğretmen bir çocuğu, bir çocuk ise dünyayı değiştirebilir.
Uğur Okulları olarak öğrenmenin ve öğretmenin gücüne inanarak 1968 yılında başladığımız eğitim yolculuğunda binlerce Uğurlu öğrenci ile buluştuk ve buluşmaya devam edeceğiz. Öğrencilerimize akademik ve bilimsel eğitimin yanı sıra ‘iyi insan’ olma bilincini aşılamayı, sosyal sorumluluk farkındalığı kazandırmayı sürdüreceğiz. Yarınları inşa ederken hedefimiz hem dönemin ihtiyaçlarına uyum sağlayabilen hem de geleceğin gereksinimlerinin farkında olan bireyler yetiştirmektir.
Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem Okul öncesi dönem; insan gelişiminin kapsam, hız ve nitelik açısından...
SELİN YAMAN
ANAOKULU MÜDÜRÜ
Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem
Okul öncesi dönem; insan gelişiminin kapsam, hız ve nitelik açısından en yoğun olduğu dönemdir. Okul öncesi dönemde; bedensel, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimleri açısından son derece önemli ve geleceği belirleyen özellikler kazanılır. Bu dönemde çocuğun kazandığı becerilerden biri de erken akademik becerilerdir. Çocuğun içinde bulunduğu tüm sosyal ilişkiler çevresindeki uyarıcı materyaller, bu materyallerle nitelikli olarak etkileşimde bulunması ve aldığı kaliteli eğitim ile tüm becerileri geliştirir.
Çocukların zihinsel becerilerinin ve duygusal gelişimlerinin yüzde 95’ini tamamladıkları, yaşamın temelini oluşturan bu dönemde öğrencilerin ilgi ve yetenekleri dikkatle takip edilir. Öğrenme hızının çok yüksek olduğu bu evrede Uğur Okulları; öğrencilerin bedensel, bilişsel, duygusal, sosyokültürel, dil ve fiziksel gelişim alanlarındaki potansiyeli en üst seviyede ortaya koymalarını sağlar.
Uğur Okulları Okul Öncesi Eğitimi Bölümü; öğrencilerin bilgiye kendi kendilerine ulaşmalarını, edindiği bilgiden yararlanmalarını ve bilgiyi geliştirme yöntemlerini öğrenmelerini hedefler. Aktif öğrenmeyi sağlayacak olan buluş ve sunuş yoluyla öğrenme tekniklerini, çocuk dostu eğitim anlayışıyla uygular. Öğrenme merkezindeki fen, matematik, evcilik-drama, blok, günlük yaşam becerileri, okuma-yazma, sanat ve hareket merkezleri öğrencilerin çeşitli buluşlar yapabileceği inceleme alanlarıdır.
Bu program ile öğrencilerin kendi motivasyonunu sürekli besleyip canlı tutabildiği, yaşam boyu öğrenen bireyler olarak yetişmesi hedeflenir. Okul-aile iş birliği ve profesyonel öğretmenin öneminin bilincinde, sınıf duvarları dışındaki dünyanın zenginliğini keşfetme yoluyla çocuklardaki potansiyeli açığa çıkarmak amaçlanır.
Reggio Emilia Yaklaşımı Nedir?
Reggio Emilia yaklaşımı temelinde kurgulanan Uğur Okulları okul öncesi eğitimiyle, çocukların hem aklına hem ellerine hem de kalbine seslenilir. İtalya’nın Bologna şehrinin Reggio Emilia kasabasında Loris Malaguzzi adındaki öğretmenin önderliğinde doğan Reggio Emilia yaklaşımı, dünyanın birçok ülkesinde okul öncesi eğitimcilerine ilham kaynağı olmuştur.
Bilginin çocuk tarafından, akranları ve yetişkinlerle etkileşim halinde yapılandırılmasını hedefleyen Reggio Emilia yaklaşımı; ilişkilere, kültüre ve çevreye büyük önem verir.
Reggio Emilia Yaklaşımının İlkeleri
• Loris Malaguzzi’nin ilişkisel temelli eğitim fikri doğrultusunda; çocukların birbirleri, aileleri, öğretmenleri ve toplumdaki diğer bireylerle etkileşim ve iş birliği içinde olması desteklenir.
• Reggio Emilia yaklaşımında çevre, çocukların hayatlarıyla doğrudan ilişkili olup çocuğun hayal gücünü ve yaratıcılığını destekleyecek niteliktedir. Bu nedenle çocukların çevresi, zengin materyallerle düzenlenmeli ve etkileşimi destekler nitelikte olmalıdır.
• Çocuklara beş duyu organıyla algılanacak somut yaşantılar sunularak onların yeni keşifler yapmalarına fırsat sağlanır.
• Birey olarak kabul edilen çocuklar, bilgilerini kendi hareket ve etkileşimleri sonucu inşa ederler. Öğrenme süreçlerini desteklemek amacıyla konuşma, dramatizasyon, şarkı söyleme, fiziksel aktivite gibi etkinlikler gerçekleştirilerek duygu ve düşüncelerini somutlaştırmaları sağlanır.
• Öğretmenler, her çocuğun kendine yetecek biçimde hareket etmesi ve bilgiyi yapılandırması için ortam ve imkan sağlayan bir rehber rolündedir. Öğretmenin hedefi; öğrenciyi doğru bir şekilde tanımak, öğrencinin ilgilerinin, ihtiyaçlarının ve yeteneklerinin potansiyelini ortaya koymasını sağlamaktır.
U-Ready Programı
Uğur Okulları U-Ready programı ile okul öncesinden 1. sınıfa geçecek öğrencilerin bir üst kademeye uyum sağlayarak psikolojik olarak hazırlanmaları sağlanır.
Akademik takvime yerleştirilen ve müfredat dahilinde planlanıp 2 ay boyunca uygulanan bu programla öğrencilerin;
• Gelecek ile ilgili hayal kurmaları, heyecan duymaları,
• Plan yapma becerilerini geliştirmeleri,
• Herhangi bir kaygı duymadan değişimi mümkün olduğunca normalleştirmeleri,
• Yeni sınıflarına uyumlarını rahat ve kolay bir şekilde sağlamaları amaçlanır.
Uğur Okullarında ilkokul yaşantısı, okul öncesi eğitiminin devamı niteliğinde olup P4U, Asalet ve Zarafet dersi gibi her iki birimde de bulunan çalışmalar ile öğrencilerin geçecekleri yeni ilkokul sistemini içselleştirmelerine yardımcı olunur. Öğrenciler gerek ortak öğretmenler gerekse sosyal etkinlikler sırasında ilkokul öğretmenlerini görme ve tanıma şansını yakalar. Öğrencilerin yaşantılarındaki bu ilk ve büyük geçişte sınıf arkadaşları, öğretmenleri ve yöneticilerinin desteği ile eğitim programındaki geçiş süreci psikolojik olarak en olumlu şekilde tamamlanır.
Erken Çocuklukta Felsefe: P4U
Sosyal gelişimi desteklemek, farkındalık yaratmak, sorgulama ve tartışma kültürünü oluşturmak amacıyla Uğur Okullarında “Erken Çocuklukta Felsefe (P4C)” eğitimi uygulanır. P4C eğitimi Uğur Okullarında P4U (Uğur’da Felsefe) olarak adlandırılır.
Uğur Okullarına özgü bir müfredat ile literatürden destek alınarak başlanan P4U ile okuma, yazma, dinleme becerilerinin desteklenmesi; düşünme, sorgulama, düşünüp sorgulayarak yeni fikirler geliştirmesinin ve tartışma kültürünün öğrencilere kazandırılması amaçlanır.
Okul Öncesi Eğitimde erkenSTEM Yaklaşımı
Uğur Okullarının okul öncesi ve ilkokul kademesinde benimsediği erkenSTEM yaklaşımı ile sorgulayan, problem çözebilen, analitik düşünen, yaratıcı, iletişim becerileri yüksek nesiller yetiştirilmesi hedeflenir. erkenSTEM yaklaşımıyla 4 – 10 yaş arasındaki öğrenciler, 8 aylık eğitim süresince her iki ayda bir projeyi hayata geçirirken küçük yaştan itibaren ezbercilikten uzak bir eğitim alma şansına sahip olur.
Türkiye’de ilk defa okul öncesi ve ilkokul düzeylerinde Uğur Okullarında uygulanan erkenSTEM eğitim yaklaşımıyla, 21. yüzyılın araştıran ve üreten bireyleri yetiştirilir. erkenSTEM etkinliklerinde okul öncesi ve ilkokul kademesindeki tüm öğrenciler kendi seviyelerine uygun bir Bilgi Temelli Hayat Problemi (BTHP) için çözüm üretirken öğretmen rehberliğiyle zenginleşebilecek materyallerle çalışır. Bu sayede öğrenciler, ekipler halinde kendi projelerini üretirken, tasarlanan farklı projeleri de inceleyerek vizyoner bir bakış açısı kazanır. erkenSTEM etkinlikleri, Bahçeşehir Üniversitesi STEM biriminin (BAUSTEM) yurt dışı ve yurt içinde yürüttüğü araştırmalara dayanarak oluşturulan erkenSTEM temaları çerçevesinde yürütülür.
“Yeşil Dünyamız, Makineler Dünyası, Bilişim Dünyası, Hayal Dünyası” olarak belirlenen erkenSTEM temalarında, velilerin ya da öğretmenlerin değil; bizzat öğrencilerin kendilerinin araştırdığı, fikir yürüttüğü, tasarladığı ve yarattığı prototipler, makineler, algoritmalar, matematiksel modeller oluşturulur. Öğrencilerin Bilgi Temelli Hayat Problemi üzerine çalıştığı, çözüm üretirken farklı disiplinlere başvurduğu, ürün geliştirirken 21. yüzyıl ihtiyaçlarını öne çıkardığı; meslek gruplarını öğrendiği ve arkadaşları ile ortak bir hedef doğrultusunda beraber çalıştığı erkenSTEM derslerinin ürünleri, tüm süreçlerin sonunda öğrencilerin kendi sunumlarıyla takip edilir.
erkenSTEM etkinliklerinde kaynak olarak, BAUSTEM’ in desteği ve iş birliği ile yazılmış olan; öğretmenler için “erkenSTEM Program Kitabı” ile öğrenciler için “Etkinlik Kitabı” ve “Hikaye Kitabı” kullanılır.
İkinci Dil Edinimi
Başka bir dilde yetkin olmak için iki yöntem bulunur; yabancı dil öğrenme ve ikinci dil edinimi. Bu yöntemler yaş ve gelişim özelliklerine göre farklı şekillerde uygulanır. Uğur Okulları okul öncesi ve ilkokul kademelerinde ikinci dil edinimi esastır.
Yabancı dil öğrenme; başka bir dile ait kuralları bilmek, bu kuralları bilinçli olarak dilde uygulamak yani kişiye ait olmayan, tam olarak içselleştiremeyeceği bir dil hakkında bilgiye sahip olmaktır.
İngilizceyi Edinmek
Dil edinimi; ana dil öğrenimi ile benzerlikler gösterir ve daha çok bilinçaltıyla ilgili bir süreçtir. Kişi, o dile ait kuralların farkında olmadan, aynı ana dilinde olduğu gibi kendine doğru ve yanlış gelen hisler doğrultusunda, doğal ve akla kendiliğinden gelen cümlelerle ikinci dili kullanır. Bağlamsal edinim esastır ve diller arası çeviri beklenmez.
Dil ediniminde keyif almak ve mutlu olmak temel unsurlardandır. Kaygı düzeyinin minimumda olduğu derslerde öğrenci oyuna odaklanırken, şarkı söylerken, etkinliklere dahil olurken İngilizceyi farkında olmadan edinir. Dil edinimi, kaygıdan, sorgulamadan uzak ortamlarda, ana dili ile kıyaslama yapmadan daha hızlı ve verimli şekilde gerçekleştiği için derslerde öz güven geliştirici aktiviteler ile birlikte ve Türkçe kullanılmadan yapılır.
İkinci dil ediniminde; öğrencinin ikinci dili ana dili gibi ihtiyacı olduğu her an, doğal şekilde konuşabilmesini amaçlar. Edinim, bu amaç doğrultusunda titizlikle kurgulanan sınıf ortamında, ihtiyaca yönelik kaynak ve materyallerle, dengeli ve özenle yapılmış teknoloji entegrasyonu ile Türk ve yabancı uyruklu öğretmenlerle yapılır. Doğrudan öğretim yapmadan, öğrencilerin İngilizceye maruz kalarak dili edinmeleri planlanır ve uygulanır.
İngilizceyi Yaşayarak Edinmek
Uğur Okullarında İngilizce derslerinde kullanılan kaynaklar, materyaller ve teknikler, öğrencilerin tüm duyuları aracılığı ile bilgiyi içselleştirebileceği, aktif olarak sürece dahil olabileceği ve duygularıyla deneyimlerini birleştirebileceği edinim ortamları sunmak üzere seçilir ve kurgulanır.
Uğur Okulları İngilizce dil ediniminin temelinde, bilgilerin duyular ile birleştiğinde daha anlamlı ve kalıcı olduğu yaklaşımının hakim olduğu İngilizceyi yaşayarak edinme vardır. Bilgiyi sadece dinleyerek öğrenmek yerine hissederek, görerek, gözlemleyerek ve deneyimleyerek edinmeleri sağlanır. Bu sebeple farklı edinme yöntemlerine sahip olan öğrenciler, çoklu algı edinim ortamları ile kendi edinim modellerine ve tercihlerine yönelik ihtiyaçlarını karşılayabilirler.
Uğur Okullarında, dil edinimini artırmak ve öğrencilerin hayatına daha fazla İngilizceyi uyarlamak adına İngilizce karşılama, kahvaltıda İngilizce sohbet, koridor oyunları gibi ders dışı etkinlikler de uygulanır.
Okul Öncesi Eğitim Programı Değerlendirmesi
Öğrencinin Değerlendirilmesi
Öğretmenler tarafından öğrencilerin sosyal hayatlarındaki davranışları ve çevrelerine sergiledikleri tutumları doğal ortamında gözlemlenir. “Gelişim Gözlem Formu” ile çocukların gelişimleri kayıt altına alınır. Bütün gelişim alanlarını kapsayan bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıkların özetlenmesi, dönem sonlarında olmak üzere yılda iki defa hazırlanıp karne niteliğinde ailelerle paylaşılan bu form ile gerçekleştirilir.
Her öğrenciyle ilgili bireysel farklılıklar dikkate alınarak öğrencileri olumlu yönde geliştiren çalışmalar uygulanır. Gerekli durumlarda ailelerle iş birliği yapılarak öğretmenin okulda desteklediği süreci ailenin de evde desteklemesi istenir. Böylece öğrencilerin potansiyelini en üst seviyede ortaya koyacakları tutum ve davranışlar geliştirilir.
Öğretmenler her gün bitiminde, online platformlarda yer alan “Okul Öncesinde Bir Gün” alanında çocukların günlerini kısa notlar halinde anne-babalarla paylaşır. Böylece veliler için ortak veya öğrenciye özel mesajlar yazılarak çocuklarının gelişimlerini takip etmelerini sağlayacak aktif bir ortam sağlanır.
Eğitim Programının Değerlendirilmesi
Bahçeşehir Üniversitesi desteğiyle hazırlanan eğitim programı bilimsel temelli bir içerik taşır. Akademik dünyadaki son gelişmeler ışığında hazırlanan eğitim içeriklerindeki planlama ve uygulama sürecinde öğretmenlerin ve yöneticilerin gözlemleri takibi son derece niteliklidir. Öğretmenlerin planlanan ve uygulanan eğitim süreçleri arasındaki tutarlılığı, ortaya çıkan yeni gereksinimlerin neler olduğunu belirlemeleri ve günlük eğitim akışında yer alan genel değerlendirme bölümüne kaydetmeleri sağlanır.
Eğitim programında öğrencilerin algılarını harekete geçirecek “Merak Uyandırma”, “İlk Beyin Haritası” ve “Ne Öğrenmek İstiyorum?” çalışmaları ile programın içeriğine öğrenciler ve öğretmenler ekip olarak dahil olurlar. Bu aşamaların sonunda altı haftalık tema konularını “Ne Öğrendim?” ve “Son Beyin Haritası” çalışmaları ile değerlendirirler.
Öğretmenin Kendini Değerlendirmesi
Gerekli mesleki eğitimi üniversitelerde tamamlamış olan Uğurlu öğretmenler kendi becerilerinin, yaratıcılıklarının ve pedagojik bilgilerinin farkında olarak profesyonellik ile mesleklerini ortaya koyarlar. Aynı zamanda “Sürekli gelişim” yaklaşımıyla gerek kişisel becerilerini gerekse mesleki bilgilerini geliştirecek planlamalar yaparlar. Program ve uygulama sürecinde Bahçeşehir Üniversitesi ile işbirliği içinde gerçekleştirilen okul öncesi seminer ve sempozyumlarından faydalanırlar. Gelişmek istedikleri yönlerin farkında olup bu konuda araştırmaları ve eğitimleri takip ederek bu eğitimleri talep ederler.
Uğur Okulları ailesinin her ferdi, kişisel ve mesleki gelişimine önem vererek sürekli kendini yeniler.
Uğur Okullarında İlkokul Eğitimi Uğur Okullarında öğrencilerin analitik ve yaratıcı düşünme güçleri ile birlik...
SEMA DARĞIN ÖĞÜCÜ
İLKOKUL MÜDÜRÜ
Uğur Okullarında İlkokul Eğitimi
Uğur Okullarında öğrencilerin analitik ve yaratıcı düşünme güçleri ile birlikte sanatsal becerilerinin gelişmesi de hedeflenir. Yaş düzeyini kapsayan bilimsel öğretiler hayatla ilişkilendirilir. Her öğrencinin akademik ve sosyal gelişimi yakından takip edilir ve sonucunda öğrencinin başarıya ulaşması sağlanır.
Yüksek Kalitede Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımı
Uğur Okullarında tüm eğitim öğretim süreçlerinde “Yüksek Kalitede Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımı” uygulanır. Akademik anlamda başarılı ve bilgi donanımına sahip olan öğrencilerin; teknolojiyi bilinçli kullanan, kendini hem Türkçe hem de yabancı dilde en iyi şekilde ifade eden global bireyler olarak yetişmesi ön plandadır. Öğrencilerin doğru öğrenme ortamlarında; kültürel ve sosyal paylaşım içinde bulunmaları, deneyimleyerek öğrenmeleri amaçlanır.
Uğur Okullarında öğrenciler, “5 Dil 2 Beceri” temelli eğitim programları kapsamında öğrenim görür. “Mutlu bir nesil yetiştirmek” felsefesi üzerine kurulan Uğur Okulları eğitim programında öğrencilere bu dil ve beceriler çerçevesinde tüm dünyada kabul gören nitelikler kazandırılır.
Türkçe
Türkçe eğitim programı çerçevesinde, öğrencilerin toplumsal ilişkilerde güçlü bağlar kurması, etkili sunumlar yapabilmesi, kendilerini doğru ifade edebilmesi, konuşma ve tartışma kültürüne sahip bireyler olarak yetişmesi amaçlanır. Ayrıca öğrenciler hayallerini ve fikirlerini yazıya dökebilen, düzenli kitap okuma alışkanlığına ve eleştirel bakış açısına sahip, edebi yetkinliği olan bireyler olarak yetişir.
Yabancı Dil
Yabancı Dil ile öğrencilerin global dünyada sahip olunması gereken en önemli yetkinliklerden biri olan yabancı dili yalnızca öğrenmeleri değil “edinmeleri” hedeflenir. Bu kapsamda öğrenciler, ders içi faaliyetlerden yurt dışı eğitim programlarına kadar uzanan geniş bir yelpazede yabancı dili edinerek aktif bireyler olarak dünyaya açılmaya hazırlanır.
Bilimin ve Teknolojinin Dili
“Matematik, Bilgi Teknolojileri, STEM & erkenSTEM” eğitimi ile öğrencilerin okuduğundan doğru çıkarım yapabilen, problemlere bilimsel, akılcı ve uygulanabilir çözümler üreten bireyler olarak yetişmesi hedeflenir. Bu hedef doğrultusunda bilimsel ve analitik bakış açısına sahip öğrenciler yetiştirerek onların başarılı birer fen ve matematik okuryazarı olmaları sağlanır. Böylece teknolojiyi tüketen değil üreten bireyler yetiştirilir. Fen (Science), Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering) ve Matematik (Mathematics) disiplinlerinin birleşiminden oluşan STEM ve erkenSTEM yaklaşımı benimsenir. Derslerde öğrencilerin edindikleri bilgileri hayat problemleri üzerinde kullandığı, çözüm üretirken farklı disiplinlere başvurduğu STEM ve erkenSTEM etkinlikleri gerçekleştiriliyor.
Sınavların Dili
Sınavlara hazırlıkta 55 yıllık deneyim ve birikimin verdiği güçle hazırlanan sınava hazırlık programımız her kademe özelinde öğrencilerin gelişim düzeylerine göre planlanmıştır. Eğitim programı, 5. sınıflarda öğrencilerin akademik başarısını desteklemek için Akademik Gelişim İzleme Sınavları (AGİS) ve Genel Başarı Sınavları (GBS); 6.sınıflarda Akademik Kur Sistemi, AGİS ve GBS; 7. sınıflarda Akademik Kur Sistemi ve Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Sınavı üzerine kurgulanır.
İnsanlık ve Davranış Dili
Uğurlu öğrencilerin, evrensel ve ulusal değer yargılarını İnsanlık ve Davranış Dili yaklaşımıyla öğrenmeleri ve sevgi dolu bir birey olarak yetişmeleri hedeflenir. Okullarımızda öncelikle İyi İnsan Olmak felsefesinden yola çıkarak öğrencilerin Davranış Dilini çok iyi benimsemeleri ve davranışa dönüştürmeleri önemsenir. Kendine güvenen, duygularını ifade edebilen, sürdürülebilir bir dünya için sorumlu adımlar atan, sınırlarını bilen ve bu sınırları koruyan, başkalarının sınırlarına saygı duyan, motivasyonu ve sosyal ilgisi yüksek, üretmeye ve öğrenmeye hevesli bireyler olarak topluma olumlu katkıda bulunmaları önemlidir.
Sanat ve Spor Becerileri
Tüm bu alanlardaki ilerlemenin yanında öğrencilerin Sanat ve Spor Becerileri alanında kendini geliştirmesini ve donanımlı bir bireyler olmaları hedeflenir. Görsel sanatlar, müzik, eğitici drama dersleri ile öğrencilerin “Sanat” becerisini geliştiriyor, birey olma yolunda alınan kararların ve hedeflenen başarıların alt yapısı olarak, kültür ve sanat eğitimleriyle öğrencilere evrensel değerler kazandırıyoruz. Satranç, beden eğitimi ve spor dersleri ile de “Spor” becerisini geliştirmeyi; öğrencilere fiziksel, ruhsal ve zihinsel gelişimin yanında kendine güvenme, takım ruhuna sahip olma gibi yetkinlikler kazandırmak hedefleniyor.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi
Uğur Okullarında Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik (PDR) Birimi tarafından, “Her çocuk eşsizdir” anlayışıyla Kişiye Özgü Çözüm Odaklı ve Proaktif Rehberlik yaklaşımı benimsenir.
Türkiye’de ilk kez Uğur Okullarında hayata geçirilen Kişiye Özgü Çözüm Odaklı ve Proaktif Rehberlik ile her öğrenci alanında uzman psikolojik danışman ve psikologlar tarafından izlenerek, öğrencilerin gelişim planlarını yapabilmeleri için en geçerli bilimsel araçlar kullanılır. Bu amaçla en uygun danışmanlık yöntemleriyle her birinin bilinçlenmesine ve doğru bir yol haritası çizmesine katkı sağlanır. Portfolyo çalışmaları yapılarak öğrencilerin kişisel gelişim yol haritası, onlarla beraber oluşturulur; güçlü ve gelişmesi gereken yönleri takip edilir, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda eğitsel ve bireysel rehberlik yapılır.
Sosyal-Duygusal Gelişim Dersleri
Uğur Okulları teknolojinin hızla gelişmesiyle gelecekte insana özgü olan sosyal - duygusal becerilerin daha önemli hale geleceğini biliyor ve öğrencilerini geleceğe hazırlıyor. Bu amaçla öğrencilere; Empati, Hoşgörü, Duygusal Zeka, Olumlu Benlik Algısı, Sosyal Beceri, Özgüven, Dayanışma, İyimserlik, Öz Farkındalık, Haklar ve Sorumluluklar, Başkalarına Güven Duymak, Kişisel Mahremiyet konularında dersler verilir ve onların bu özelliklere sahip bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunulur.
Sosyometri Çalışması
PDR Birimi tarafından sınıf içerisinde uygulanan bir test olan Sosyometri çalışması ile öğrenciler arasındaki arkadaşlık ilişkilerinin dağılımı, sınıf dinamiklerine uyumu incelenir. Sınıf içerisindeki gruplar ve öğrenciler arasındaki ilişkilerin karşılıklı olup olmadığı gözlemlenir.
Sosyal Beceri Atölyesi
Sosyometri çalışmasının sonucu, sınıf öğretmeni ve psikolojik danışmanın görüşleri dikkate alınarak belirlenen öğrencinin sınıf dinamiklerine aktif bir şekilde katılması, öz saygısının artması ve girişkenlik becerisinin desteklenmesi amacıyla gerçekleştirilen grupla psikolojik danışma uygulamasıdır. 8-10 öğrenciyle gerçekleştirilen bu çalışma, kişiye özgü bir çalışmadır ve sadece seçilen öğrenciler ile gerçekleştirilir.
Cognitive Development Measurement System (CODEM)
PDR Birimi öğrencilerin bilişsel gelişim alanları konusunda bilgi edinerek gelişimlerine yardımcı olmayı hedefler. Bu kapsamda öğrencilere, Bahçeşehir Üniversitesi ve Uğur Okulları PDR Birimi tarafından hazırlanan ve onların birçok farklı gelişim alanını değerlendiren CODEM uygulanır. Yapılan değerlendirmeler ile ilgili anne, baba ve öğretmenlere geri bildirimler verilir, gelişmesi gereken alanlarla ilgili uzman psikolojik danışman ve psikologlar tarafından öğrenciye özgü çalışmalar yapılır. CODEM sonucuna göre elde edilen veriler öğrencilerin bilişsel gelişimlerini ve akademik başarılarını olumlu yönde etkileyecek şekilde kullanılır.
Bireysel Görüşmeler
Uğur Okullarında bireyi merkeze alan PDR anlayışı doğrultusunda öğrencilerle okula uyum sağlama sürecinden itibaren tanıma çalışmaları gerçekleştirilir. Bu amaçla tanıma formları, test ve envanterler vb. ölçme araçları kullanılır. Bu ölçeklerin sonuçları, öğrenci ve velilerle yapılan bireysel görüşmeler ile paylaşılır. Buna ek olarak öğrencilerimizle gelişim süreçlerini, arkadaşlık ilişkilerini, akademik gelişimlerini, zorlandıkları süreçlerde karar verme yetkinliklerini, stresle baş etmede yaşadıkları güçlükleri, kendilerini tanıma süreçlerini, sosyal ve duygusal gelişimlerini takip etmek için bireysel görüşmeler yapılır.
Tigers Club
Uğur Okullarına özgü olan bu çalışmada öğrencilerin liderlik, sosyal sorumluluk ve girişimcilik becerilerini deneyimlemeleri ve geliştirmeleri amaçlanır. Proje geliştirme, kulüpleri yönetme, medya ve iletişim gibi alanlarda sorumluluk alarak farklı projeler gerçekleştirirler. Sosyal sorumluluk projeleri çerçevesinde ilerleyecek olan çalışmalar ile öğrenciler, ekip çalışması, proje yönetimi, yaratıcılık, problem çözme gibi beceriler kazanırlar. Tigers Club çalışmaları ile kendini iyi tanıyan, farklılıklara saygı duyan, liderlik özellikleri ön planda olan, kendine güvenen, topluma katkısı olan, duyarlı ve global vizyona sahip olan bireyler olarak yetişmeleri hedeflenir.
PDR Paylaşım Odaları
PDR Paylaşım odaları psikolog ve psikolojik danışmanların bireysel görüşmelerini en sağlıklı şekilde gerçekleştirmelerine olanak sağlayacak ve danışmaya gelen öğrenci ile velilerin kendilerini iyi hissedecekleri şekilde tasarlanır. PDR paylaşım odaları; ofis görünümünden uzak, görüşmeye gelen kişiyi rahat hissettirerek, kişisel gizliliği koruyarak duygu ve düşüncelerini daha iyi ifade edebilmesine olanak tanıyacak şekilde kurgulanır. Kalabalığın olmadığı, gün ışığı alan ve sessizliğin sağlanabildiği bir alanda konumlandırılır. Enerji veren renkler ortama hakimdir.
Ana-Baba Eğitimleri ve Paylaşım Grupları
Uğur Okulları PDR Birimi tarafından çocuk yetiştirme konusunda doğru ve etkili yaklaşımların paylaşıldığı ve anne-babalarında sürece aktif olarak katıldığı ebeveyn atölyeleri ve çözüm odaklı grup çalışmaları düzenlenir. Bu çalışmalar Yeni Kuşak Anne-Baba Atölyesi, Yaratıcı Sanat Atölyesi, Bilinçli Teknoloji Kullanımı, Sorumluluk Bilinci ve Uyku Alışkanlığıdır. Bu atölyeler aracılığıyla anne-babalar, kendisini ve başkalarını seven, kendini ve başkalarını olduğu gibi kabul eden, mutlu, farklılıklara saygılı olmayı bilen, kendini ve duygularını iyi ifade edebilen, doğru kararlar alabilen bir çocuk yetiştirmenin yollarını eğlenerek öğrenirler.
Öğretmen Atölyeleri
Kendini tanıyan, iletişim becerileri yüksek, stresle baş etmeyi bilen, öz güvenli öğretmenler öğrencileriyle daha verimli iletişim kurabilir. Bu nedenle Uğur Okulları PDR birimi, öğretmenlere farkındalık kazandırmak ve iletişimi güçlendirmek adına yapılan atölye çalışmalarına önem verir. Öğretmenlere yönelik Sanat Terapisi ve Gelişimde Zirve Atölyeleri gerçekleştirilir.
Uğur’da Aktif Yaşam
Spor; sistem, disiplin, hedef ve başarı kombinasyonudur. Aktif şekilde spor yapan çocuk, sistemli ve disiplinli çalışmaya, hedef koymaya ve başarmaya odaklanır. Bu alışkanlıkları hayatına yansıtan öğrencinin ders başarısı da pozitif yönde etkilenir.
Uğur Okullarında uygulanan Beden Eğitimi ve Spor Programında; öğrencilerin çağdaş yaşamın vazgeçilmez parçası olan sporu yaşam tarzı olarak benimsemeleri, uygularken zevk almaları ve sosyal olgunluklarını geliştirmeleri hedeflenir.
Öğrenciler çeşitli sporlarla tanıştırılır; kurallar ve beceriler öğretilir. Öğle teneffüslerinde ve derslerde yapılan sportif etkinliklerle öğrencilerin aktif olmaları sağlanır.
Sportif beceri gelişiminin yanı sıra öğrencilere sosyal, duygusal tavır ve alışkanlıklar kazandırılır. İş birliği içinde çalışma, yardımlaşma, sorumluluk alma, lidere uyma ve liderlik yapabilme, dostça oynama, mücadele etme, kazananı kutlama, kaybetmeyi kabullenebilme yaklaşımları, kazandırılması hedeflenen davranışlardır.
Uğur’da Satranç
Kişilik oluşumunda, alışkanlık ve becerilerin kazanılmasında, davranışların geliştirilmesinde, derslerdeki başarının artmasında satrancın etkisi oldukça fazladır.
Satranç, ömür boyu sürecek olan öğrenme motivasyonunu sağlayan önemli bir spordur.
Uğur Okulları okul öncesi ve ilkokul öğrencileri ile özel olarak hazırlanmış satranç sınıflarında, satranç öğretmenleri eşliğinde haftada 1 saat satranç dersi yapılır.
Kişiye Özgü Öğretim Modeli Uğur Okullarında, her öğrencinin kendi akademik ve bireysel gelişimleri dikkate alınarak kiş...
İBRAHİM ÇELİMLİ
ORTAOKUL MÜDÜRÜ
Kişiye Özgü Öğretim Modeli
Uğur Okullarında, her öğrencinin kendi akademik ve bireysel gelişimleri dikkate alınarak kişiye özgü öğretim modeli uygulanır. Öğrencilerinin temel akademik becerilerini geliştirmelerinin yanında yabancı dili en iyi şekilde öğrenmeleri amaçlanır.
Uğur Okullarında 5. sınıf öğrencilerinin yaratıcı ve interaktif ortamda yoğunlaştırılmış yabancı dil eğitimi alarak İngilizce dil becerileri geliştirilir. 6. sınıf öğrencilerinin seviyeleri tespit edilir ve proje tabanlı analitik düşünebilme ile yaratıcılık becerilerini geliştirmeleri sağlanır. 7 ve 8. sınıfta ise ASDF destekli “Lise Sınavına Hazırlık Programı” uygulanarak ulusal sınavlara hazırlık yapılır.
Sınıftaki Eğitimde Akademik Programlama
• Akademik ve kişisel gelişimi destekleyecek eğitim
• Eleştirel ve üst düzey düşünme yeteneği
• Kişisel hedef koyma ve içe bakış
• Yaratıcılık ve öz güven geliştirme çalışmaları
Öğrenme Süreci İçin Tasarlanmış Aktiviteler Yardımıyla Davranışı Şekillendirme
• İş birliği ve başkalarına saygı
• Sorumluluk ve liderlik
• Etkili iletişim
• Sağlıklı yaşam becerisine katkıda bulunarak doğru kişisel tercihlere yönlendirme
Yüksek Kalitede Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımı
Uğur Okullarında tüm eğitim öğretim süreçlerinde “Yüksek Kalitede Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımı” uygulanır. Akademik anlamda başarılı ve bilgi donanımına sahip olan öğrencilerin; teknolojiyi bilinçli kullanan, kendini hem Türkçe hem de yabancı dilde en iyi şekilde ifade eden global bireyler olarak yetişmesi ön plandadır. Öğrencilerin doğru öğrenme ortamlarında; kültürel ve sosyal paylaşım içinde bulunmaları, deneyimleyerek öğrenmeleri amaçlanır.
Uğur Okullarında öğrenciler, “5 Dil 2 Beceri” temelli eğitim programları kapsamında öğrenim görür. “Mutlu bir nesil yetiştirmek” felsefesi üzerine kurulan Uğur Okulları eğitim programında öğrencilere bu dil ve beceriler çerçevesinde tüm dünyada kabul gören nitelikler kazandırılır.
Türkçe
Türkçe eğitim programı çerçevesinde, öğrencilerin toplumsal ilişkilerde güçlü bağlar kurması, etkili sunumlar yapabilmesi, kendilerini doğru ifade edebilmesi, konuşma ve tartışma kültürüne sahip bireyler olarak yetişmesi amaçlanır. Ayrıca öğrenciler hayallerini ve fikirlerini yazıya dökebilen, düzenli kitap okuma alışkanlığına ve eleştirel bakış açısına sahip, edebi yetkinliği olan bireyler olarak yetişir.
Yabancı Dil
Yabancı Dil ile öğrencilerin global dünyada sahip olunması gereken en önemli yetkinliklerden biri olan yabancı dili yalnızca öğrenmeleri değil “edinmeleri” hedeflenir. Bu kapsamda öğrenciler, ders içi faaliyetlerden yurt dışı eğitim programlarına kadar uzanan geniş bir yelpazede yabancı dili edinerek aktif bireyler olarak dünyaya açılmaya hazırlanır. Lise kademesindeki öğrencileri Mentora Amerikan School çift diploma programı ile desteklenir. Öğrencileri lise eğitimine devam ederken çift diploma programına başvurabilir ve yurt dışındaki üniversitelere daha kolay yerleşme imkanı bulur.
Bilimin ve Teknolojinin Dili
“Matematik, Bilgi Teknolojileri, STEM & erkenSTEM” eğitimi ile öğrencilerin okuduğundan doğru çıkarım yapabilen, problemlere bilimsel, akılcı ve uygulanabilir çözümler üreten bireyler olarak yetişmesi hedeflenir. Bu hedef doğrultusunda bilimsel ve analitik bakış açısına sahip öğrenciler yetiştirerek onların başarılı birer fen ve matematik okuryazarı olmaları sağlanır. Böylece teknolojiyi tüketen değil üreten bireyler yetiştirilir. Fen (Science), Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering) ve Matematik (Mathematics) disiplinlerinin birleşiminden oluşan STEM ve erkenSTEM yaklaşımı benimsenir. Derslerde öğrencilerin edindikleri bilgileri hayat problemleri üzerinde kullandığı, çözüm üretirken farklı disiplinlere başvurduğu STEM ve erkenSTEM etkinlikleri gerçekleştiriliyor.
Sınavların Dili
Sınavlara hazırlıkta 55 yıllık deneyim ve birikimin verdiği güçle hazırlanan sınava hazırlık programımız her kademe özelinde öğrencilerin gelişim düzeylerine göre planlanmıştır. Eğitim programı, 5. sınıflarda öğrencilerin akademik başarısını desteklemek için Akademik Gelişim İzleme Sınavları (AGİS) ve Genel Başarı Sınavları (GBS); 6.sınıflarda Akademik Kur Sistemi, AGİS ve GBS; 7. sınıflarda Akademik Kur Sistemi ve Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Sınavı üzerine kurgulanır. Akademik Kur Sistemi, yılda 4 defa sekizer haftayı kapsayacak şekilde gerçekleştirilir. 9. Değerlendirme Haftası’nda “Tamamlama Testleri” ile konular pekiştirilir. Bu haftanın sonunda Liselere Giriş Deneme Sınavı (LGDS) uygulanarak öğrencinin tüm eksiklerinin tamamlanması hedeflenir.
8. sınıflarda ise eğitim programı Liselere Geçiş Sınavı (LGS) üzerine temellendirilir. 55 yıllık sınava hazırlık tecrübesine sahip, MEB müfredatına uyumlu, özgün tarzda hazırlanmış yeni nesil sorulardan oluşan Liselere Geçiş Sınavı (LGS) ile öğrenciler sınava hazırlanır.
9 ve 10.sınıflardaki akademik takip sürecini, öğrencilerimizin temel bilgileri ve becerileri kazanmaları adına 4 kura ayrılarak gerçekleştirilir. Akademik Gelişimi İzleme Sınavı (AGİS), Tamamlama Testleri ile aynı doğrultuda hazırlanan Üniversite Giriş Deneme Sınavı (ÜGDS) uygulanarak öğrencilerin o kur içerisinde öğrendiği konuları pekiştirmesi sağlanır. Ayrıca yıl içerisinde uygulanan ve o döneme kadar olan tüm konuları kapsayan Genel Başarı Sınavı (GBS) ile de öğrencilerin akademik gelişimleri takip edilir.
11.sınıf öğrencilerinin Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (YKS) birinci basamağı olan Temel Yeterlilik Testine (TYT) hazırlanırken 9 ve 10.sınıf müfredatında yer alan konuların tekrarını yapmış, 11.sınıf MEB dersi ile de Alan Yeterlilik Testi (AYT) konularını öğrenmiş olur. Dönem içerisinde öğrencilere uygulanan YKS denemeleri ile de öğrencilerin hem TYT hem de AYT bölümlerindeki akademik gelişimleri takip edilir.
12.sınıf öğrencilerinin ise MEB’in 12.sınıf müfredatını işleyip aynı zamanda YKS’ye hazırlamak için oluşturduğumuz kaynak kitaplarımızla girecekleri sınava hazır hale gelmeleri amaçlanır.. Üniversiteye hazırlanan 12.sınıf öğrencilerine her bir ders için özenle hazırlanan konu anlatım kitapları, soru bankaları ve konu kavrama testleri çıktıkları bu zorlu yolculuklarında onların en büyük yardımcılarıdır. Öğrenciler dönem içerisinde ÖSYM sınavları baz alınarak hazırlanan deneme sınavlarıyla kendi gelişimlerini görebilir.
İnsanlık ve Davranış Dili
Uğurlu öğrencilerin, evrensel ve ulusal değer yargılarını İnsanlık ve Davranış Dili yaklaşımıyla öğrenmeleri ve sevgi dolu bir birey olarak yetişmeleri hedeflenir. Okullarımızda öncelikle İyi İnsan Olmak felsefesinden yola çıkarak öğrencilerin Davranış Dilini çok iyi benimsemeleri ve davranışa dönüştürmeleri önemsenir. Kendine güvenen, duygularını ifade edebilen, sürdürülebilir bir dünya için sorumlu adımlar atan, sınırlarını bilen ve bu sınırları koruyan, başkalarının sınırlarına saygı duyan, motivasyonu ve sosyal ilgisi yüksek, üretmeye ve öğrenmeye hevesli bireyler olarak topluma olumlu katkıda bulunmaları önemlidir.
Sanat ve Spor Becerileri
Tüm bu alanlardaki ilerlemenin yanında öğrencilerin Sanat ve Spor Becerileri alanında kendini geliştirmesini ve donanımlı bir bireyler olmaları hedeflenir. Görsel sanatlar, müzik, eğitici drama dersleri ile öğrencilerin “Sanat” becerisini geliştiriyor, birey olma yolunda alınan kararların ve hedeflenen başarıların alt yapısı olarak, kültür ve sanat eğitimleriyle öğrencilere evrensel değerler kazandırıyoruz. Satranç, beden eğitimi ve spor dersleri ile de “Spor” becerisini geliştirmeyi; öğrencilere fiziksel, ruhsal ve zihinsel gelişimin yanında kendine güvenme, takım ruhuna sahip olma gibi yetkinlikler kazandırmak hedefleniyor.
Öğrenci Odaklı Eğitim
Uğur Okullarında, ASDF Eğitim Modeli ile öğrencilerin öğrenme stillerindeki farklılıklar dikkate alınarak eğitim planlanır. Uğur Okullarına özgü bu yaklaşım ile her öğrencinin ilgi, yetenek ve becerileri dikkate alınarak öğrenme alışkanlığı incelenir. Öğrenciye özgü danışmanlarla verimli çalışma yöntemleri belirlenerek gerekli yönlendirmeler yapılır.
Öğrenme Süreci
Akademik ve bireysel gelişim odaklı eğitim modeli, öğrencileri başarıya ulaştırır. Uğur Okullarının alanında uzman akademik kadrosu tarafından öğrencilerin ihtiyaçları belirlenerek, bu ihtiyaçları karşılayabilmek ve başarılarını artırmak için kişiye özgü öğretim programı tasarlanır.
Yaşam Süreci
Uğur Okulları, kişiye özel U-Coach ile kendini gerçekleştirebilen bireylerin yetişmesini sağlar. Öğrencilerin tüm ihtiyaçları karşılanarak bağımsız düşünmeyi, doğru seçimler yapmayı ve başarıya odaklanmayı öğrenmesi hedeflenir.
Gelişim Süreci
Uğur Okullarında, her öğrenciye özel eğitim verilir. Onların sınıf dışında da yeteneklerini keşfetmelerini sağlayarak kişisel gelişimleri desteklenir.
İletişim Süreci
Uğur Okullarında öğrencilerin aileleri ve arkadaşlarıyla olan yakın bağlarını korumalarına yardımcı olunur. Kişiye özel uzman psikolojik danışman ve psikologlar ile öğrencilerin iletişim gücünün geliştirilmesi sağlanır.
Lise Sınavına Hazırlık Programı
Uğur Okullarının "Lise Sınavına Hazırlık Programı" ile öğrenciler sınava hazırlık sürecine bir adım önde başlar. Özgün deneme sınavları, deneyimli akademik kadro ile nitelikli bir hazırlık sürecine dahil olurlar.
Uğur Okullarında liseye hazırlık çalışmaları, 7 ve 8. sınıflarda sınava hazırlık programı dahilinde sürdürülür. 7. sınıftan itibaren deneme sınavları ve özgün sınava hazırlık çalışmaları yapılarak eğitim verilir. 7 ve 8. sınıfta yapılan LGS denemeleri ile öğrenciler, 7 ve 8. sınıftaki konularını pekiştirerek liseye hazırlık sürecini birlikte yürütür. Belirlenen hedefler doğrultusunda Liselere Geçiş Sınavlarına (LGS) hazırlık çalışmaları ve denemeler yapılarak sınav kaygısı en aza indirilir.
Uğur’da STEM Eğitimi
STEM eğitimi ile öğrenciler Fen Bilimleri, Bilgi ve İletişim Teknolojileri ve Matematik dersi kazanımlarının hem birbirleri ile hem de diğer disiplinler ile nasıl bütünleştirileceğini ve böylece çok boyutlu düşünmeyi öğrenir. Grup arkadaşları ile çalışarak bu derslerde sunulan 21. yüzyıl hayatına dair problemlere teknoloji ve mühendislik temelli çözümler üretir. STEM, gençlerin yenilikçi geleceğin bir parçası olabilmesi için ihtiyaç duydukları proje tabanlı öğrenmeyi, analitik düşünme, problem çözme becerilerini ve yaratıcılıklarını geliştirmelerini destekler. Uğur Okullarında teknoloji ve üretim odaklı STEM çalışmaları, STEM laboratuvarlarında yürütülür.
STEM Neden Önemlidir?
STEM eğitimi; bütünleşik bir yapı içerisinde fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını birleştirerek gençlerin analitik düşünmeleri, farklı öğrenme grupları ile etkileşim kurmaları, takım çalışması becerisi kazanmaları, bildiklerini güncel olaylar ile ilişkilendirmeleri ve ürünleri girişimci bir ruhla sunmalarını sağlar. Öğrencilerin keşfederek ve uygulayarak öğrenmelerini hedefleyen STEM eğitimi ile 21.yüzyıl becerilerini hayata geçirebilen, yenilikçi, yaratıcı bireyler yetiştirmek amaçlanır.
Bahçeşehir Üniversitesi STEM Merkezinin (BAUSTEM) yurt dışında ve yurt içinde yürüttüğü araştırmalara dayanarak ortaya koyduğu kuramsal çerçeve ışığında Uğur Okulları branş öğretmenleri tarafından okula özgü STEM müfredatı oluşturulur. Öğrenciler, bu yapılandırılmış program çerçevesinde uygulayıcı branşların her biri için oluşturulmuş STEM ders planlarında ders kazanımlarıyla uyumlu olarak belirlenen bir Bilgi Temelli Hayat Problemi’ne (BTHP) işbirliği içerisinde çözüm ararlar. Üreterek öğrenmenin kalıcılığı ile günlük hayatın içindeki problemlere karşı duyarlı hâle gelirler. Günümüzün hayat problemlerine hakim olan öğrenciler, böylece geleceğin problemlerine hazır olurlar.
Uğur Çift Diploma Programı Uğur Okulları öğrencileri, lise diplomasının yanına ekleyebileceği Amerika Birleşik Devletleri (AB...
ABDULLATİF YALÇIN
FEN LİSESİ MÜDÜRÜ
Uğur Çift Diploma Programı
Uğur Okulları öğrencileri, lise diplomasının yanına ekleyebileceği Amerika Birleşik Devletleri (ABD) lise diploması ile dünyanın kapılarını aralıyor.
Öğrencilerini çağımızın ve geleceğin ihtiyaçlarına uyum sağlayabilecek, birer dünya vatandaşı olma hedefiyle yetiştiren Uğur Okulları, Mentora American School çift diploma programını başlattı. Dünyanın 85 ülkesinde 36 bin okuldan oluşan küresel bir ağ olan Cognia aracılıyla akredite edilmiş ve Florida Eyaleti Eğitim Kuruluna çevrimiçi bir okul olarak kayıtlı olan Mentora American School Uğur Okulları öğrencilerine çift diploma ile mezun olma olanağı sağlıyor.
15 Amerikan Üniversitesine Direkt Geçiş Hakkı
Lise eğitimine devam ederken Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları bünyesinde yer alan Mentora American School çift diploma programına katılan Uğurlu lise öğrencileri yüzde 100 akredite bir Amerikan lise diploması alabiliyor. Program kapsamında uluslararası öğrencileri üniversiteye hazırlamak için tasarlanmış ve yüksek nitelikli, ana dili İngilizce olan öğretmenler tarafından verilen çevrimiçi bir müfredat sunuluyor. Dersler uzaktan eğitimle asenkron ya da senkron olarak gerçekleştiriliyor. Çift diploma programı mezunları International University Alliance iş birliği ile 15 Amerikan Üniversitesine direkt geçiş hakkına sahip oluyor.
Üniversite Sınavına Hazırlık Programı
Uğur Okulları öğrencileri, hayal ettikleri üniversiteyi kazanacak düzey ve yeterlilikte eğitim alırlar. Türkiye'de bir ilki gerçekleştiren Uğur Okulları’nın 11. ve 12. sınıflarında “Üniversite Sınavına Hazırlık Programı” uygulanır.
Öğrencilerini dünya üniversitelerine hazırlayan Uğur Okulları’nda 11. sınıf eğitimi, MEB akademik takviminden önce, 9. ve 10. sınıfın belli konularının genel tekrarı yapılarak başlar ve böylece öğrencilerin konu eksikliklerini gidermesi sağlanır. Gelecekte okumak istedikleri bölüm ve seçmek istedikleri meslek hakkında kapsamlı bilgi almaları hedeflenir. Öğrenciler, 11. sınıf eğitim dönemi başında uzman psikolojik danışman ve psikologlar eşliğinde üniversite tercihlerini yaparlar. Bu tercihler baz alınarak “Kişiye Özgü Öğretim Modeli” uygulanır.
12. sınıf eğitimi, MEB akademik takviminden önce başlar. Öğrencilere, üniversite sınavına hazırlık programı uygulanır. MEB akademik takvimine göre okul açıldıktan sonra, sınava hazırlık eğitiminin yanı sıra 12. sınıf MEB eğitim programına da başlanır. 12. sınıfın ilk döneminin başında, üniversite tercihi ve gerçekçi gelecek planlaması yapılır. Bu tercihler ve hedefler doğrultusunda, “Kişiye Özgü Öğretim Modeli” uygulanır. Uğur Okulları uzman psikolojik danışman ve psikologlarının desteği ile öğrencinin sınav öncesi motivasyonunu artıracak çalışmalar yapılır. Veliler ve öğretmenlerle iş birliği yapılarak eğitim süreci öğrencinin gelişimini destekleyecek şekilde yönetilir.
Uğur Okullarında Sınav Sistemi
Uğur Okullarında, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmiş usul ve esaslara göre yapılan ulusal sınavların yanında, üniversiteye giriş sınavlarına hazırlık amacıyla farklı sınav türleri uygulanır.
Önceden belirlenmiş bir program çerçevesinde düzenlenen bu sınavlar ile öğrencilerin akademik başarısı, öğrenme düzeyindeki gelişme ve değişimler sürekli olarak izlenir ve takip altında tutulur.
- Uğur Kabul Sınavı (UKS)
- Akademik Gelişimi İzleme Sınavı (AGİS)
- Üniversiteye Giriş Deneme Sınavı (ÜGDS)
- Genel Başarı Sınavı (GBS)
- Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
- Uğur Tanı Sınavı (UTS)
Uğur’da STEM Eğitimi
STEM eğitimi ile öğrenciler Fen Bilimleri, Bilgi ve İletişim Teknolojileri ve Matematik dersi kazanımlarının hem birbirleri ile hem de diğer disiplinler ile nasıl bütünleştirileceğini ve böylece çok boyutlu düşünmeyi öğrenir. Grup arkadaşları ile çalışarak bu derslerde sunulan 21. yüzyıl hayatına dair problemlere teknoloji ve mühendislik temelli çözümler üretir. STEM, gençlerin yenilikçi geleceğin bir parçası olabilmesi için ihtiyaç duydukları proje tabanlı öğrenmeyi, analitik düşünme, problem çözme becerilerini ve yaratıcılıklarını geliştirmelerini destekler. Uğur Okullarında teknoloji ve üretim odaklı STEM çalışmaları, STEM laboratuvarlarında yürütülür.
STEM Neden Önemlidir?
STEM eğitimi, bütünleşik bir yapı içerisinde Fen Bilimleri, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarını birleştirerek; gençlerin analitik düşünmelerini, farklı öğrenme grupları ile etkileşim kurmalarını, takım çalışması becerisi kazanmalarını, bildiklerini güncel olaylar ile ilişkilendirmelerini ve ürünleri girişimci bir ruhla sunmalarını sağlar. Öğrencilerin keşfederek ve uygulayarak öğrenmelerini hedefleyen STEM eğitimi ile 21.yüzyıl becerilerini hayata geçirebilen, yenilikçi ve yaratıcı bireyler olarak yetişmeleri amaçlanır.
Bahçeşehir Üniversitesi STEM Merkezi’nin (BAUSTEM) yurt dışı ve yurt içinde yürüttüğü araştırmalara dayanarak ortaya koyduğu kuramsal çerçeve ışığında, Uğur Okulları branş öğretmenleri tarafından okula özgü STEM müfredatı oluşturulmuştur. Öğrenciler bu yapılandırılmış program çerçevesinde uygulayıcı branşların her biri için oluşturulmuş STEM ders planlarında, ders kazanımlarıyla uyumlu olarak belirlenen bir Bilgi Temelli Hayat Problemi’ne (BTHP) iş birliği içerisinde çözüm ararlar. Üreterek öğrenmeye ve günlük hayatın içindeki problemlere karşı duyarlı hâle gelirler. Günümüzün hayat problemlerine hâkim olan öğrenciler böylece geleceğin problemlerine de hazır olurlar.
Uğur’da İngilizce
Uğur Okullarında İngilizce derslerinde “Aktif Öğrenme Modeli” uygulanır. Aktif öğrenme; yaşam boyu öğrenmenin alt yapısı olup bu model ile öğrenme ortamlarında öğrencilerin öz denetim, öz güven, gruba ait olma, duyarlı olma ve başarabilme gibi becerileri kazanmaları sağlanır.
İngilizce Eğitiminde Hedefler
Aktif Öğrenme yöntemleri ve Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi (CEFR) hedefleri doğrultusunda öğrencilerin;
• Okuduğu ve dinlediği içerikleri analiz edebilme,
• Yorumlayabilme ve çıkarımlar yapabilme,
• Eleştirel düşünebilme,
• Problem çözebilme,
• Yaratıcı düşünebilme,
• Bilişsel ve iletişimsel becerilerini geliştirmeleri sağlanır.
Bu beceriler, öğrencilerde “entelektüel merak” uyandırırken her bir öğrenci kişiye özel çalışmalarla “aktif öğrenen birey” niteliği kazanır.
Uğur’da İngilizce Programı
Uğur Okullarında İngilizce öğrenme ortamları, öğrencilerin İngilizce’yi dinleme, anlama, konuşma ve yazma becerilerini kullanmalarına olanak verecek şekilde, günümüz teknolojisi ile düzenlenir. İngilizce dil öğretimi, hem okul içinde hem de okul dışında İngilizce’nin aktif olarak kullanıldığı platformlar ve online içeriklerle zenginleştirilir. Öğrencilerin dil performansları ve gelişimleri düzenli takip edilerek geliştirilmesi gereken yönleri saptanır.
• Online Okuma Platformu (MyON Reader): Öğrencileri okumaya teşvik eden bir sistemdir. 6000’den fazla online kitap içeriğine sahip olan bu sistemde her bir öğrencinin okuma becerisindeki gelişim takip edilerek okuma, dinleme ve anlama becerilerinin gelişimine destek olunur.
• Cambridge Learning Management System (CLMS): Cambridge ders kitaplarının online “tekrar yapma/ pekiştirme” versiyonudur. Online verilen ödevler, öğrencilerin gelişim alanlarına yönelik hedef kazanımları pekiştirip tekrar yapabilmesine olanak sağlar.
• Proje Tabanlı Öğrenme: Öğrencilerin yabancı dilini sosyal ve akademik ortamlarda kullanmalarına ve katıldığı bu aktivitelerle aktif öğrenen bireyler olmalarına olanak sağlanır.
İngilizce Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
• Uğur English Test (Online UET) ile öğrencilerin İngilizce dil becerileri test edilir. UET sonucunda, öğrencilerin tespit edilen eksiklikleri ağustos ayındaki oryantasyon döneminde tamamlatılır ve öğrenciler akademik yıla hazır hâle gelir.
• Uğur Revision Test (URT) akademik yıl boyunca tüm öğrencilerin İngilizce ders başarıları ve gelişimleri “Ongoing Assessment System” olarak da adlandırabilecek URT ile takip edilir. Bu testlerde öğrencilerin hangi hedef kazanımlarda yetkin oldukları raporlanır.
• Cambridge University Language Assessment ile uluslararası standartlarda dil ölçümü aracı olan Pre, FCE ve IELTS sınavları sayesinde, öğrencilerin başarısı tarafsız bir kurum tarafından da tespit edilir.
Yurt Dışı Programları
Uğur Okulları Lise Değişim ve İngilizce Yaz Okulları Programları, öğrencilerin farklı ülkelerden arkadaşlar edinerek dayanışmanın önemini kavramalarına ve kendilerini yabancı dilde ifade edebilme yeteneklerini geliştirmelerine fayda sağlar.
Uğur'da Almanca
Uğur Okullarında, Türkiye’nin geleceği olan çocuklarımızın farklı kültürleri tanıması, çok yönlü düşünebilmesi ve yeteneklerini ortaya çıkarabilmesi için ikinci yabancı dil olarak Almanca eğitimi verilir.
Modern Yabancı Diller planına göre hazırlanan Almanca ders programı, Avrupa Ortak Dil Çerçevesi dosyasında belirlenen ölçütler kapsamında ele alınır. Almanca eğitiminde öğrencilerin iletişim becerileri geliştirilip dili edinmeleri sağlanarak yaşam boyu öğrenen bireyler yetiştirilir.
U-Deutsch
Uğur Okullarında Almanca sadece bir ders olarak değil bir hayat tarzı, bir yaşam gerekliliği olarak ele alınır. Bir eğitim - öğretim yılı içerisinde Alman kültürünün yansıtıldığı dört adet proje haftası gerçekleştirilerek, öğrencilerin hem Alman kültürünü tanıması hem de bir dünya vatandaşı olarak yetişmeleri hedeflenir.
Uğur International
Uğur International programları kapsamında öğrenciler, Kanada, İngiltere ve ABD gibi dünyanın birçok ülkesinde eğitim alırken sosyal ve kültürel açıdan vizyonlarını geliştirirler.
Yapılan etkinliklerin hepsi belli bir akademik hedef içinde tasarlanıp uygulanırken müfredatı destekleyici her türlü yurt içi ve yurt dışı gezi ve etkinlikler, okul içinde çalışmalarını sürdüren Uğur International tarafından yürütülür.
Planlanan tüm etkinlikler, öğrencilere farklı bakış açısı kazandırmayı ve gelecekteki eğitim yaşantılarına yön vermeyi sağlayacak şekilde tasarlanır.
Yurt Dışı Üniversite Programları
Lisans öğrenimini yurt dışında sürdürmeyi hedefleyen öğrenciler için, üniversite seçiminden başvuru koşullarına kadar adımları doğru atmak önemlidir. Uğur International, tüm bu süreçlerde öğrencilere akademik danışmanlık hizmeti vererek doğru bir şekilde yönlendirilmelerini sağlar.
Öğrencilerin seçecekleri bölümden kişisel becerilerine, yıllık eğitimlerine ayıracakları bütçeden kariyer planlamalarına kadar birçok etken başvuru sürecini doğrudan etkiler. Üniversitelerin kabul şartlarını sağlamak için öğrencilerin sosyal ve iletişim becerileri, liderlik özellikleri, takım çalışmasına ve iş birliğine yatkınlık gibi özellikleri değerlendirilir. Uğur Okulları öğrencileri, BAU Global eğitim ağında yer alan 4 kıtada, 11 ülkede, 10 üniversite ve 4 dil okulu başta olmak üzere dünyanın saygın üniversitelerinde öğrenim bursu ve sertifika olanaklarından faydalanır.
Yurt Dışı Lise Değişim Programları
Yurt dışı lise değişim programları; başta Amerika ve Kanada’da olmak üzere, dünyada birçok ülkede, farklı kültürleri tanımak amacıyla öğrencilerin devlet okullarında okumasını ve aile yanında kalmasını sağlayan bir sistemdir.
Lise değişim programları öğrencilere; yoğunlukla Amerika, Kanada ve Avrupa ülkelerinde yarım dönemi, bir akademik yılı veya tüm liseyi tamamlama seçenekleri sunar.
Uğur International ile akademik yıl içerisinde yapılan dil ve akademik yeterlilik sınavları sonrası, öğrenci ve veliler ile yapılan birebir görüşmeler sonucunda öğrenciye en uygun ülke, akademik program ve olabilecek akademik yılı programlayarak eğitim danışmanlığı sağlanır.
Yurt Dışı ve Yurt İçi Akademik Geziler
Yurt dışı programlarla öğrencilerin yabancı dil yetkinliklerini geliştirmeleri, bilimsel ve sosyal etkinlikler ile toplum içinde birey olarak hareket edebilmeleri ve öz güvenlerini artırmaları hedeflenir.
Yurt içi geziler ise öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmelerini, ülke genelinde bilgilerini artırmalarını desteklemek amacıyla düzenlenen etkinliklerdir.
Öğrenciler; gündelik hayatlarından uzaklaşarak katıldıkları bu gezilerde, kendilerini ifade etme yeteneklerini artırırken, araştırma yapma alışkanlığı edinirler.
Yurt Dışı Yaz Okulları
Uğur Okulları öğrencileri, yoğun bir ders yılı sonunda öğrendikleri yabancı dili, Yurt Dışı Yaz Okulları programıyla eğlenceli bir şekilde kullanma şansı edinirler. Bu programların temel amacı, öğrencilere sadece yabancı dili öğretmek değil, var olan yabancı dil seviyesini de ilerletmektir. Aynı zamanda öğrencilerin genel kültürlerini geliştirmelerini, vizyonlarını genişletmelerini, gittikleri ülkenin tarihi ve sanatsal alanlarını ziyaret ederek kültürünü de tanımalarını sağlanır.