U-MakerFest’in İkincisi Gerçekleştirildi

U-MakerFest’in İkincisi Gerçekleştirildi

Uğur Okulları öğrencilerinin yıl boyunca edindikleri bilgileri hayata geçirerek robotik, oyun tasarımı, video/animasyon ve 3D tasarım alanlarında yarıştığı U-MakerFest’in ikincisi gerçekleştirildi.

Uğur Okulları öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerinde öğrendikleri bilgileri hayata geçirerek robotik, oyun tasarımı, video/animasyon ve 3D tasarım olarak 4 alanda yarıştığı U-MakerFest’te geleceğin projeleri tasarlandı. Geçtiğimiz yıl “Mahallem ve Ben” teması ile ilki Ankara’da düzenlenen U-MakerFest, bu yıl Antalya’da, Uğur Okulları Muratpaşa Kampüsü’nde gerçekleştirildi.

Teknoloji ile “kendin yap” kültürünün birleşiminden oluşan “Maker” akımı, bu kez Türkiye’nin 11 farkı ilinden gelen ve keşfetmeyi seven öğrencileri Antalya’da, Uğur Okulları Muratpaşa Kampüsü’nde buluşturdu. Öğrencilerin yıl boyunca kazandıkları problem çözme, eleştirel ve yaratıcı düşünme gibi 21’nci yüzyıl becerilerini pratiğe dönüştürmelerini amaçlayan U-MakerFest II’nin teması “Turizm 4.0″ olarak belirlendi. Öğrenciler, tasarım odaklı düşünme fikrinden yola çıkarak “Turizm 4.0” teması üzerinden tanımlanan sorunlara karşı çözümler üretti. Öğrenciler turistik değerleri ön plana çıkaracak, turizmde dijital farklılık yaratacak ve turistik ihtiyaçlara yönelik çözümler, projeler üretti.

Yarışma alanında 24 kampüsten 44 takım yarıştı. Robotik, oyun tasarımı video/animasyon ve 3D tasarım alanlarında yarışan öğrenciler “Turizm 4.0” temasında projeler üreterek sergilediler ve jüri üyelerine sundular. Hazırlık sürecinde öğrencilerin tasarım odaklı düşünme felsefesinden yola çıkarak proje geliştirmesi beklendi. Üretim sürecinde sırasıyla izlemeleri gereken adımlar “Empati Kur, Tanımla, Fikirleştir, Prototiple, Test Et” şeklinde tanımlandı. Bu adımlar ışığında projelerini hazırlayan 44 takım, U-MakerFest’te yarıştı.

Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Şirin Karadeniz, BAU Eğitim Bilimleri Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Ali Baykal, Assist. Prof. Dr. Yavuz Samur, Öğretim Görevlisi Barış Erdoğan, STEM & Maker Magazine Yazı İşleri Müdürü Ziya Bahtiyar, Akdeniz Üniversitesi Teknoloji Transfer Merkezi Müdür Yardımcısı Cem Sakarya ve Antalya Sanayici ve İşadamları Derneği (ANSİAD) Başkanı Sadi Kan’ın jüri üyeliğini üstlendiği U-MakerFest II’de 44 takım değerlendirildi.

Robotik alanında kazanan takım Uğur Okulları Büyükçekmece Kampüsü Bu-Robotik takımı oldu. Takım, projeleri ile restoranlardaki yoğunluğun giderilmesi ve iş yükünün azalması adına servis robotu tasarladı. Oyun tasarımı alanı kazananı Uğur Okulları Nevşehir Kampüsü Koleksiyoner takımı oldu. Tasarladıkları oyun ile kullanıcının turizm bölgelerine ait kartları toplayarak koleksiyon oluşturması sağlanıyor. Video/animasyon alanı kazananı Uğur Okulları Konyaaltı Kampüsü U-musTurizm takımı oldu. Takım, artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanarak çeşitli turistik bölgelerin deneyimlenmesini hedefledi. 3D tasarım alanında ise Uğur Okulları Yaşamkent Kampüsü BATA takımı şampiyon oldu. BATA takımı, çevreye duyarlı ve çevre düzenlemesi ile fark yaratan bir otel kompleksi tasarladı.

Törende kazananlara ödüllerini takdim eden Uğur Okulları Genel Müdürü Nevzat Kulaberoğlu, “Uğur Okulları olarak, öğrencilerimizin çevresindeki sorunlara, iyileştirilmesi gereken süreçlere duyarlı bireyler olarak yetişmesine ve geleceği şekillendirecek bir nesil olmasına katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Bilgiyi yalnızca tüketen değil üreten tarafta olmalarını hedefleyerek yola çıktığımız ve geçtiğimiz yıl ilkini gerçekleştirdiğimiz U-MakerFest’te birbirinden değerli projelere tanık olmuştuk. Bugün ikinci etkinliğimizde, takımlarımızın sayılarını 26’dan 44’e yükseltmiş olarak Turizm adına gerçekleştirilen bu projeleri deneyimlemek, çabalarımızın meyvelerini burada da görmüş olmak hepimizi gururlandırdı. Fikir sahibi olan üretken öğrencilerimize, süreçte onlara destek olan öğretmenleri, takım koçlarına başarılarının devamını diliyorum.” dedi.

Ayrıca sergi ve atölye alanları da katılımcıların yoğun ilgisini topladı. Sergi alanında projelerin yanı sıra sanal gerçeklik (Virtual Reality-VR) deneyim alanı, ilgi çekici robotlar ve bilimsel çalışmalar sergilendi. Ayrıca teknoloji ve eğitim tedarikçisi birçok kuruluş bu alandaki en güncel ve farklı yaklaşımları tanıttı. Atölye alanında ise robotik, kodlama, oyun tasarımı, animasyon, 3D tasarım atölyesi, model uçak, FLL (First Lego League) takımı, 3D printer stantları yer aldı.

 

U-MAKERFEST ÖDÜLLERİ

ŞAMPİYONLUK ÖDÜLLERİ TAKIM OKUL
Robotik Şampiyonu Bu-Robotik Büyükçekmece Kampüsü
Oyun Tasarımı Şampiyonu Koleksiyoner Nevşehir Kampüsü
3D Tasarım Şampiyonu BATA Yaşamkent Kampüsü
Video/Animasyon Şampiyonu U-musTurizm Konyaaltı Kampüsü

 

KATEGORİ ÖDÜLLERİ TAKIM OKUL
Uygulanabilirlik Ödülü TechBrella Muratpaşa Kampüsü
Maker Ruhu Ödülü KSKTigers Karşıyaka Örnekköy Kampüsü
Performans Ödülü Clup Robia İzmir Gaziemir Kampüs
Sürdürülebilirlik Ödülü MiniTech İstanbul Halkalı Kampüs
Yenilikçi Çözüm Ödülü Game Tigers Ordu Ünye Kampüsü
Yaratıcı Tasarım Ödülü Uğurlular Kayseri’de Kayseri Kampüsü
Takım Çalışması Ödülü Little Animators Ataşehir Kampüsü
Mekanik Tasarım Ödülü Tasarruf 4.0 Çekmeköy Kampüsü
Yaratıcı Fikir Ödülü 3D’ne Bandım Kayseri Kampüsü
İşlevsellik Ödülü UPlay Gaziemir Kampüsü
Alternatif Çözüm Ödülü Bird Tur-IST Kurtköy Kampüsü
Endüstriyel Tasarım Ödülü TechnoClean Güngören Kampüsü
Sunum Ödülü Tourismurfs Karşıyaka Örnekköy Kampüs
Araştırma Ödülü U-Craft Konyaaltı Kampüsü
Tanıtım Filmi Ödülü Ümraniye Bilişimciler Ümraniye Atakent Kampüsü
İlham Verici Takım Ödülü U-Flourish Konyaaltı Kampüsü
Programlama Ödülü U-SERVER Yalova Kampüsü
Kurgu Ödülü FireGamers Karşıyaka Örnekköy Kampüsü
Takım Ruhu Ödülü CyberGirls Karşıyaka Örnekköy Kampüsü
Dayanıklılık Ödülü U-Global Yaşamkent Kampüsü