Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı

Eğitim

11b_2

Reggio Emilia Felsefesi Nedir?

Reggio Emilia Felsefesi, İtalya’nın Reggio Emilia kasabasında Malaguzzi önderliğinde doğup ABD başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde erken çocukluk eğitimcilerine ilham kaynağı olmuştur. Bilginin, çocuk tarafından, akranları ve yetişkinlerle etkileşim halinde yapılandırılmasını hedefleyen; ilişkilere, kültüre ve çevreye büyük önem veren Reggio Emilia felsefesi ile Uğur Okulları, çocukların hem aklına hem ellerine hem de kalbine seslenmektedir.

Reggio Emilia Yaklaşımının İlkeleri

  • Malaguzzi’nin ilişkisel temelli eğitim fikri doğrultusunda, çocukların birbirleri, aileleri, öğretmenleri ve toplumdaki diğer bireylerle etkileşim ve iş birliği içinde olması desteklenir.
  • Çocuklara somut yaşantılar sunularak yeni keşifler yapmalarına fırsat sağlanır.
  • Birer birey olarak kabul edilen çocuklar, bilgilerini kendi hareket ve etkileşimleri sonucu inşa ederler.
  • Reggio Emilia yaklaşımında çevre, çocukların gerçek hayatlarıyla doğrudan ilişkili olup çocuğun hayal ve yaratıcılığını destekleyecek niteliktedir. Bu nedenle çocukların çevresi zengin materyallerle düzenlenmeli ve etkileşimi destekler nitelikte olmalıdır.
  • Öğretmenler her çocuğun kendine yetecek biçimde hareket etmesi ve bilgiyi yapılandırması için ortam ve imkân sağlamaktadır, rehber rolündedir.
  • Sınıflarda bulunan panolar, çocuklara verilen değerin bir göstergesi ve diğer çocuklarla iletişim kurmanın bir aracı olarak görülmektedir.
  • Çocuklar bilgilerini kendi hareket ve etkileşimleri sonucu inşa ederler. Aynı zamanda fikirlerini başkalarına sergileme yoluyla öğrenirler. Bunu konuşma, dramatizasyon, şarkı söyleme ve hareketlerle yapılan etkinliklerle gerçekleştirirler.